Home pageAktualnościInformacje prasowePodcastyPress kitsContact ENCZ
Allegro rosło dwukrotnie szybciej niż polska sprzedaż detaliczna w trzecim kwartale, przyspieszając wzrost przychodów
Allegro przyspieszyło wzrost przychodów w Polsce do >20%, a GMV do >10% r/r
Grupa pozyskała blisko 600 000 aktywnych kupujących r/r, przebijając poziom 21,1 miliona. Ich średnie roczne wydatki rosły w całym Allegro, zbliżając się do 4300 zł w Polsce
Nowe marketplace’y Allegro zwiększyły GMV o 56%, a liczba ich aktywnych kupujących wzrosła o 50% r/r do 4,2 miliona
Allegro jest miejscem pierwszego wyboru dla zakupów online, łącząc miliony kupujących z tysiącami sprzedawców dzięki unikatowemu efektowi koła zamachowego. Polskie GMV (wartość sprzedaży brutto) przyspieszyło wzrost do 10,4% r/r w trzecim kwartale, czyli rosło ponad dwukrotnie szybciej niż krajowa sprzedaż detaliczna. Krajowe przychody zwiększyły się w tempie dwukrotnie szybszym niż GMV, napędzane 32% wzrostem przychodów z reklam w ujęciu rocznym. Coraz szersza oferta lokalna i coraz lepsze doświadczenia użytkowników wspierają dynamiczny wzrost na nowych marketplace’ach Allegro, których GMV wzrosło aż o 56% rok do roku, przy czym sprzedaż transgraniczna do Polski przez sprzedających z Czech, Słowacji i Węgier zwiększyła się prawie dwukrotnie.
Allegro Pay pomogło sfinansować 15,5% wartości GMV platformy w Polsce w trzecim kwartale, a bezkonkurencyjny wybór dostępny na Allegro przełożył się na wzrost liczby sprzedanych na niej rzeczy o 11,2% rok do roku. Kluczowe kategorie, takie jak Supermarket oraz Zdrowie i Uroda, zwiększyły sprzedaż ponad dwukrotnie szybciej niż tempo wzrostu polskiego GMV, a wśród marek debiutujących na Allegro znalazły się YES, Terranova, Diverse, Homla czy Grohe & Hansgrohe. Allegro Smart! zyskało w Polsce prawie milion subskrybentów w ciągu roku dzięki specjalnym bonusom i promocjom, a liczba subskrypcji Smart! poza Polską wzrosła ponad dwukrotnie. Usługi Allegro wzajemnie się uzupełniają, zwiększając lojalność i zaangażowanie klientów, a sprzedający doceniają możliwość sprzedaży transgranicznej i rozszerzają swój asortyment eksportowy na Allegro. Baza aktywnych kupujących grupy wzrosła o prawie 600 000 rok do roku, a 15,2 miliona aktywnych kupujących w Polsce wydało średnio o 8% więcej niż rok wcześniej. Nowe marketplace’y grupy mają już 4,2 miliona aktywnych kupujących, co stanowi wzrost o ponad 50%, zaś Allegro.hu przekroczyło oczekiwania w swoim pierwszym roku działalności. Aplikacja Allegro stała się kluczowym kanałem na nowych rynkach, zwiększając w ciągu roku bazę użytkowników w Czechach, Słowacji i na Węgrzech o 70% do 2,2 miliona. W Polsce allegrowa apka bije konkurencje na głowę z ponad 13 milionami użytkowników rocznie.
W ramach najnowszej aktualizacji aplikacji, Allegro rozpoczęło testy przełomowego Asystenta AI, który podczas rozmowy z kupującymi pomaga znaleźć właściwy produkt i inspiruje do odkrywania dostępnych na Allegro ofert. To narzędzie wyznacza trendy w e-commerce i rewolucjonizuje wyszukiwanie, ucząc się i rozwijając w ramach użytkowania.
Allegro Delivery coraz bardziej zwiększa udział wolumenów zarządzanych przez Allegro. Nowatorski program partnerski poszerza możliwości dostaw dla konsumentów, którzy mogą nimi w pełni zarządzać w allegrowej apce. Allegro zarządza obecnie ponad 36% dostaw na platformie, czyli o 2,4 ppt więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem. Dzięki pełnej integracji DPD i rosnącej liczbie Allegro One Boxów, Allegro Delivery oferuje obecnie najszerszą w Polsce sieć dostaw, obejmującą ponad 33 000 automatów paczkowych i 37 000 punktów odbioru. Także dzięki trzem nowym magazynom i centrum sortowania Allegro spodziewa się dalszego wzrostu udziału w wolumenie w czwartym kwartale i potwierdza całoroczny cel przekroczenia 8000 Allegro One Boxów.
Allegro stawia na coraz większą wygodę zakupów i chce napędzać GMV poprzez kluczowe partnerstwa i zaawansowanie technologiczne. Nowatorskie podejście do współpracy z największym polskim bankiem PKO BP zaowocowało jedyną w swoim rodzaju ofertą finansów zintegrowanych w polskim e-commerce. To nowa opcja szybkiej płatności bez wychodzenia z aplikacji Allegro dla wspólnej bazy klientów o nazwie Allegro Klik oraz nowa forma bankowego finansowania rozwoju dla allegrowych sprzedających w ramach Allegro Kapitał. W planach są ponad 2 miliony aktywacji Allegro Klik, a około 20 000 firm ma otrzymać finansowanie dzięki tej przełomowej współpracy.

Prawie połowa kupujących online w Polsce rozpoczyna zakupy na marketplace’ach, czyli o 11 ppt więcej niż w 2022 r. Co jeszcze bardziej satysfakcjonujące, siedem na dziesięć z tych osób zaczyna od Allegro.1 Nasze wyniki za trzeci kwartał potwierdzają, że zespół Allegro wie, jak skutecznie na to zainteresowanie konsumentów i konsumentek odpowiadać i że nie mamy sobie równych jeśli chodzi o zwiększanie sprzedaży dla naszych sprzedających. Kończymy rok z pełnym wachlarzem innowacji, wprowadzamy nowe produkty i nawiązujemy nowatorskie partnerstwa korzystne dla wszystkich stron. Co więcej, właśnie rozpoczęliśmy testy przełomowego Asystenta AI, który z pewnością zrewolucjonizuje sposób wyszukiwania na Allegro. Możecie być pewni, że to nie wszystko, dlatego z entuzjazmem czekamy na nowe perspektywy w nadchodzących kwartałach. Jesteśmy teraz w najgorętszym okresie w e-commerce i jesteśmy na to wyzwanie gotowi”.

Marcin Kuśmierz, prezes Allegro

1 Raport Minds&Roses “Customer Journey 2025. Poszukiwanie i zakup produktów online”, badanie przeprowadzone w kwietniu 2025 r. metodą wywiadów CAWI na reprezentatywnej grupie 2000 osób (n=2000), które w ciągu 3 miesięcy poprzedzających badanie wyszukiwały i/lub dokonały zakupu produktów online.

Komentarz finansowy:

Trzeci kwartał przyniósł znakomite postępy we wszystkich obszarach działalności grupy Allegro. W Polsce wzrost GMV przyspieszył do 10,4%, a przychody wzrosły nawet dwukrotnie szybciej niż GMV dzięki wsparciu działalności reklamowej, Allegro Pay czy logistyki. Dalszy wzrost udziału zarządzanych przez Allegro dostaw, do 36% w trzecim kwartale, pomaga kontrolować koszty i wspiera marże w Polsce. W segmencie międzynarodowym wzrost GMV na nowych platformach Allegro wyniósł aż 56%, a strata zmniejszyła się o 23% rok do roku. Wszystko to pomogło grupie wygenerować 24% wzrost skorygowanego zysku EBITDA i odpowiednio przygotowało Allegro do intensywnej rywalizacji o udział w GMV w szczycie sezonu zakupowego, który jest już tuż za rogiem. Chcemy osiągnąć wzrost przychodów i rentowności zgodny z naszymi rocznymi celami nawet pomimo lekko niższych niż oczekiwane trendów sprzedaży jak dotąd w czwartym kwartale”.

Jon Eastick, CFO Allegro

Zapraszamy na konferencję prasową online, którą poprowadzą Marcin i Jon. Odbędzie się 20 listopada o godzinie 12:00. Zarejestrować się można pod tym linkiem. Do zobaczenia!
Więcej informacji na naszych stronach inwestorskich.

O Allegro

Założone w Polsce 25 lat temu, Allegro prowadzi wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie dzięki największemu IPO w historii GPW. Jako największy marketplace założony w Europie, Allegro łączy miliony kupujących z tysiącami międzynarodowych sprzedających, którzy udostępniają na platformach grupy miliony produktów. Allegro ugruntowało już swoją pozycję jako marketplace pierwszego wyboru dla konsumentów w Polsce i koło zamachowe polskiej gospodarki, pomagając generować około 1% produktu krajowego brutto (PKB) kraju jak i jego całkowitej siły roboczej. Firma chce mieć podobnie pozytywny wpływ w każdym kraju, w którym działa, chcąc być ulubionym miejscem zakupów online w Europie.

Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Back
Set up your consents
We use cookies and related technologies (hereinafter: "cookies") to enable you to use our website and to process analytical information.
Below, you can learn more about each category and allow some or all of them or reject them, with the exception of essential cookies that are required to ensure the basic functionality of the website
Use of essential cookies (always active)
Cookies necessary for the correct or optimized functioning of the website. They are enabled by default and cannot be disabled.
Cookies used for functional purposes
Functional cookies remember your choices to offer you better matched services. They are also used for conducting surveys.
Cookies used for analytical purposes
Analytical cookies measure the number of visits and collect information about traffic sources. We use them to improve the performance of Allegro. They help us understand which pages are most popular or how you navigate through our service. Declining consent does not affect the use of the website.
Cookies used for marketing purposes
Marketing (advertising) cookies support the display of advertisements that are more tailored to your interests and needs, while also being valuable for publishers and advertisers. They also serve to display advertisements on other websites. Lack of consent does not affect the use of the site.