
Prawie połowa kupujących online w Polsce rozpoczyna zakupy na marketplace’ach, czyli o 11 ppt więcej niż w 2022 r. Co jeszcze bardziej satysfakcjonujące, siedem na dziesięć z tych osób zaczyna od Allegro.1 Nasze wyniki za trzeci kwartał potwierdzają, że zespół Allegro wie, jak skutecznie na to zainteresowanie konsumentów i konsumentek odpowiadać i że nie mamy sobie równych jeśli chodzi o zwiększanie sprzedaży dla naszych sprzedających. Kończymy rok z pełnym wachlarzem innowacji, wprowadzamy nowe produkty i nawiązujemy nowatorskie partnerstwa korzystne dla wszystkich stron. Co więcej, właśnie rozpoczęliśmy testy przełomowego Asystenta AI, który z pewnością zrewolucjonizuje sposób wyszukiwania na Allegro. Możecie być pewni, że to nie wszystko, dlatego z entuzjazmem czekamy na nowe perspektywy w nadchodzących kwartałach. Jesteśmy teraz w najgorętszym okresie w e-commerce i jesteśmy na to wyzwanie gotowi”.
Marcin Kuśmierz, prezes Allegro
1 Raport Minds&Roses “Customer Journey 2025. Poszukiwanie i zakup produktów online”, badanie przeprowadzone w kwietniu 2025 r. metodą wywiadów CAWI na reprezentatywnej grupie 2000 osób (n=2000), które w ciągu 3 miesięcy poprzedzających badanie wyszukiwały i/lub dokonały zakupu produktów online.
Trzeci kwartał przyniósł znakomite postępy we wszystkich obszarach działalności grupy Allegro. W Polsce wzrost GMV przyspieszył do 10,4%, a przychody wzrosły nawet dwukrotnie szybciej niż GMV dzięki wsparciu działalności reklamowej, Allegro Pay czy logistyki. Dalszy wzrost udziału zarządzanych przez Allegro dostaw, do 36% w trzecim kwartale, pomaga kontrolować koszty i wspiera marże w Polsce. W segmencie międzynarodowym wzrost GMV na nowych platformach Allegro wyniósł aż 56%, a strata zmniejszyła się o 23% rok do roku. Wszystko to pomogło grupie wygenerować 24% wzrost skorygowanego zysku EBITDA i odpowiednio przygotowało Allegro do intensywnej rywalizacji o udział w GMV w szczycie sezonu zakupowego, który jest już tuż za rogiem. Chcemy osiągnąć wzrost przychodów i rentowności zgodny z naszymi rocznymi celami nawet pomimo lekko niższych niż oczekiwane trendów sprzedaży jak dotąd w czwartym kwartale”.
Jon Eastick, CFO Allegro
O Allegro
Założone w Polsce 25 lat temu, Allegro prowadzi wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie dzięki największemu IPO w historii GPW. Jako największy marketplace założony w Europie, Allegro łączy miliony kupujących z tysiącami międzynarodowych sprzedających, którzy udostępniają na platformach grupy miliony produktów. Allegro ugruntowało już swoją pozycję jako marketplace pierwszego wyboru dla konsumentów w Polsce i koło zamachowe polskiej gospodarki, pomagając generować około 1% produktu krajowego brutto (PKB) kraju jak i jego całkowitej siły roboczej. Firma chce mieć podobnie pozytywny wpływ w każdym kraju, w którym działa, chcąc być ulubionym miejscem zakupów online w Europie.