Ostatni rok był kolejnym, który potwierdził że branża eventowa działa w kontrze do jednej z podstawowych zasad ekonomii mówiącej - gdy koszty życia rosną, wydatki na rozrywkę są zwykle ograniczane. Rosnące ceny całego doświadczenia spowodowały, co prawda, że Polacy dokładniej oglądają każdą złotówkę wydaną na rozrywkę, jednak imponujący wachlarz możliwości dostarczony fanom przez polskich promotorów spowodował, większe zainteresowanie Polaków wydarzeniami live i wzrost wydatków na rozrywkę o 34% r/r
- mówi Bartek Troński, wiceprezes eBilet.
Podczas, gdy największe wydarzenia sportowe i muzyczne sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek (o ¼ wzrosła sprzedaż biletów z TOP 20 wydarzeń dostępnych na eBilet), niektóre podmioty mają problem z wyprzedaniem mniejszych obiektów. Bardziej przemyślane zakupy spowodowały też trudności w sezonie festiwalowym. W 2023 roku oferta eBilet, tak jak w popandemicznym kulminacyjnym sezonie 2022, liczyła ponad 70 wydarzeń z tej kategorii, ale w tym roku kupiono o 12% biletów mniej
- mówi Agnieszka Banaś, Promoter Experience Manager w eBilet.
2023 to rok, który bez wątpienia zapisze się na kartach historii PGE Narodowego. Na arenie po raz pierwszy samodzielnie wystąpiło dwóch polskich artystów, którzy zapełnili cały stadion, ustanowiono nowe rekordy publiczności oraz wprowadzono zupełnie nowe formaty wydarzeń
- mówi Monika Borzdyńska, członek zarządu operatora PGE Narodowego.
Zdolność areny do błyskawicznej metamorfozy umożliwiła organizację rekordowej liczby 6 różnorodnych imprez w przeciągu zaledwie 30 dni przy zupełnie różnych set-upach płyty boiska. PGE Narodowy nie zwalnia jednak tempa i już teraz przygotowuje się do kolejnych, najbardziej spektakularnych wydarzeń w kraju, na które serdecznie Państwa zapraszamy
- dodaje Monika Borzdyńska.