
Sport przestał być sezonową deklaracją i stał się częścią codzienności, sposobem bycia i wyrażania siebie – zarówno w treningu, jak i w codziennym ubiorze. Trend athleisure przenika wszystkie sfery, od high fashion po streetwear. Choć najważniejszym powodem zakupu odzieży sportowej jest wciąż funkcja („do uprawiania sportu” - 50%), praktycznie równie często kupujemy ją jako wygodny strój na co dzień (49%) – do pracy, szkoły czy na miasto – traktując ją jako pełnoprawny element garderoby zgodny z modowymi trendami. W ubraniach sportowych chodzimy też w czasie wolnym (30%) i po domu (27%). Dla pokolenia Gen Z athleisure jest kluczowym elementem tożsamości, natomiast dla generacji X i Baby Boomers wybory modowe w tej kategorii są bardziej związane z praktycznością i bezpieczeństwem. Wyraźnie obserwujemy, że konsumenci coraz odważniej łączą wygodę, estetykę i funkcję w jednym wyborze zakupowym.
Katarzyna Wosiek, Director, Group Category Management (Fashion), Allegro
Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi i poszukują artykułów odzwierciedlających ich wartości. Pokazują wyraźną gotowość do dopłaty za produkty z materiałów organicznych, naprawialnych oraz lokalnej produkcji. Zaciera się również granica między odzieżą sportową a casualową, ale także ta pomiędzy akcesoriami i technologią – elektronika do noszenia przestała być zjawiskiem niszowym i weszła do głównego nurtu. To dziś nie tylko smartwatche, ale także inteligentne ubrania, biżuteria czy obuwie z wbudowanymi czujnikami. Moda sportowa zyskała wymiar inkluzywny – jest demokratyczna, dostępna i wielopokoleniowa.
Katarzyna Wosiek, Director, Group Category Management (Fashion), Allegro
Sport to dziś jeden z najżywszych obszarów e-commerce. Widzimy, że Polacy coraz częściej inwestują w siebie i w pasje, a Allegro odzwierciedla ten ruch, będąc miejscem, gdzie spotykają się najnowsze trendy i codzienne potrzeby konsumentów.
Marek Skomorowski, Director, Group Category Management (Sports, Kids, Books & Media, Collectibles & Art), Allegro
1 Raport „Run the Trend! E-commerce w sportowej formie” Kantar dla Allegro, badanie przeprowadzone między 29.08 – 03.09.2025 metodą wywiadów internetowych (CAWI) na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków n=1200