
Chodzi nam o coś więcej niż e-commerce; chodzi o to, by stać się nieodłączną częścią codziennego życia naszych klientów. Chcemy wzbogacać nasze portfolio usług i wprowadzać innowacyjne produkty, aby Allegro było platformą uniwersalną, docelowym i kompleksowym miejscem zakupów online zarówno dla gospodarstw domowych, jak i firm. Rynek e-commerce w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny, ale naszym celem jest bycie liderem, z nowym naciskiem na potrzeby klientów. Budujemy prawdziwie uniwersalną markę, skoncentrowaną na poszerzaniu zasięgu i zwiększaniu zaangażowania klientów, zarówno na naszym głównym rynku, jak i poza nim. Przyszłość handlu jest na nowo definiowana przez technologię, a my chcemy być w awangardzie tej ewolucji. Sztuczna inteligencja jest jednym z motorów napędowych naszego kolejnego etapu wzrostu, a inwestycje w tym obszarze mają dać klientom możliwość większej personalizacji zakupów jak i ich inspirować. Wiodąca rola w tej transformacji otworzy nowe możliwości w całym łańcuchu wartości Allegro, który już generuje 1% polskiego PKB. Chcemy przyspieszyć wzrost w Polsce i poza nią, dalej zwiększając naszą efektywność, rozwijając nowe kategorie produktów i usług oraz poprzez strategiczne partnerstwa. Wszystko to stawiając kupujących i sprzedających w centrum naszej uwagi. Łączymy miliony międzynarodowych konsumentów z tysiącami firm w całym regionie jako największy marketplace założony w Europie. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że wiemy, jak to robić sprawnie i skutecznie, co stanowi solidny fundament dla naszych planów. Dopiero zaczynamy”.
Marcin Kuśmierz, prezes Allegro
Allegro miało świetny drugi kwartał. Wzrost GMV w Polsce przyspieszył sekwencyjnie do 9,8% r/r, podczas gdy w Segmencie międzynarodowym wyniósł aż 61% r/r. Zgodnie z oczekiwaniami, marcowe korekty w modelu współfinansowania przyspieszyły wzrost przychodów w Polsce do 18,1% r/r, wspomagając też wzrost skorygowanego zysku EBITDA, który przyspieszył do 14,2% r/r. Poczyniliśmy duże postępy po stronie operacyjnej. Udział dostaw zarządzanych przez Allegro wzrósł dzięki Allegro Delivery o kolejne 4,6 pp do 34% przesyłek w Polsce. Zakończyliśmy też transformację przejętych marek Grupy MALL w efektywnych sprzedających na nowych marketplace’ach Allegro. Pod względem finansowym Allegro rozwijało się równie dynamicznie: marża w Polsce wzrosła o 0,24 pp do 6,27%, a dźwignia finansowa spadła o 0,32 pp do 0,72x skorygowanego zysku EBITDA. Pozwoliło nam to zawęzić cele na 2025 rok i podnieść oczekiwania dotyczące przychodów i skorygowanego zysku EBITDA w Polsce i w grupie. Inwestorzy entuzjastycznie przyjęli naszą pierwszą w historii emisję obligacji o wartości 1 mld zł przy nadsubskrypcji na poziomie 2,7x. Odkupiliśmy też 3,68% naszych akcji, zwracając inwestorom 1,4 mld zł kapitału. Wszystko to wzmacnia naszą elastyczność finansową na nadchodzące lata”.
Jon Eastick, CFO Allegro
O Allegro
Założone w Polsce 25 lat temu, Allegro prowadzi wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie dzięki największemu IPO w historii GPW. Jako największy marketplace założony w Europie, Allegro łączy miliony kupujących z tysiącami międzynarodowych sprzedających, którzy udostępniają na platformach grupy miliony produktów. Allegro ugruntowało już swoją pozycję jako marketplace pierwszego wyboru dla konsumentów w Polsce i koło zamachowe polskiej gospodarki, pomagając generować około 1% produktu krajowego brutto (PKB) kraju jak i jego całkowitej siły roboczej. Firma chce mieć podobnie pozytywny wpływ w każdym kraju, w którym działa, chcąc być ulubionym miejscem zakupów online w Europie.