Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt EN
Jak skuteczna pielęgnacja skóry, to Allegro. Już co drugi Polak stawia na dermokosmetyki
  • Dermokosmetyki stanowią 7,5% rynku kosmetycznego w Polsce, a najpopularniejszymi produktami są te do ciała i twarzy – szczególnie te stworzone z myślą o skórze suchej, trądzikowej oraz atopowej (dotkniętej AZS).
  • 73% kobiet w Polsce codziennie używa kremu do twarzy, a poranny rytuał pielęgnacyjny zajmuje im od 5 do 14 minut.
  • W 2024 roku na Allegro sprzedano 6,2 mln sztuk dermokosmetyków, co odpowiada 4,8 mln transakcji.
  • Dermokosmetyki kupujemy głównie wieczorami i rano, a wzrost sprzedaży jest widoczny szczególnie wiosną i w okresie przedświątecznym.
Pośród wielu współczesnych trendów i wobec szybko zmieniających się stylów życia pielęgnacja skóry staje się stałym i ważnym elementem dnia codziennego. Badania pokazują, że 73% kobiet w Polsce codziennie używa kremu do twarzy1, a poranny rytuał pielęgnacyjny, zajmujący od 5 do 14 minut, stał się kluczowym momentem dnia dla 38% z nich2

Problematyczna skóra? Stawiamy na dermokosmetyki

Rosnąca świadomość na temat zdrowia skóry oraz coraz lepszy dostęp do specjalistycznej opieki medycznej przyczyniły się do zwiększonej liczby diagnoz chorób dermatologicznych. W efekcie segment health&beauty w ostatnich latach podbijają dermokosmetyki, które tworzone są właśnie z myślą o skórach problematycznych. Często podlegają one bardziej rygorystycznym badaniom i testom z uwagi na wyższe stężenia składników aktywnych. Obecnie tego typu produkty stanowią około 7,5% wartości całego rynku kosmetycznego w Polsce, a korzysta z nich już co druga osoba3. Udział kobiet w zakupach dermokosmetyków jest zdecydowanie wyższy niż mężczyzn (63% vs 37%)4, jednak świadomość w zakresie dbałości o skórę rośnie również wśród panów – 9% z nich wybiera produkty takie jak kremy po goleniu czy szampony wzmacniające włosy, dopasowane do ich specyficznych potrzeb. Po dermokosmetyki sięgamy głównie z powodu wrażliwej skóry (47%), przesuszającej się cery (39%), chęci utrzymania młodego wyglądu (34%) oraz ochrony przed niekorzystnym wpływem promieniowania słonecznego (31%)5.
W zeszłym roku w segmencie dermokosmetyków na Allegro sprzedano około 6,2 mln sztuk, co przełożyło się na 4,8 mln transakcji. Allegro oferuje dostęp zarówno do produktów wiodących, międzynarodowych marek takich jak Cetaphil, CeraVe, Avène czy La Roche-Posay, jak i polskich  firm, na przykład Pharmaceris i Basiclab Dermocosmetics. Kupujący znajdą na platformie wachlarz produktów, które sprostają potrzebom zarówno skóry tłustej, trądzikowej, jak i tej wymagającej delikatności ze względu na nadwrażliwość czy atopowe zapalenie skóry (AZS).

Najczęstsze problemy: sucha skóra i AZS

Choroby skóry stanowią problem cywilizacyjny - ich występowanie często związane jest ze stylem życia, stresem czy niezdrową dietą. AZS jest jednym z najpowszechniejszych przewlekłych schorzeń dermatologicznych: dotyka ok. 15-30% dzieci oraz 2-10% dorosłych, a 90% pacjentów przyznaje, że doświadcza znaczącego pogorszenia jakości życia w wyniku choroby6. Powszechność tego problemu widoczna jest również na Allegro - kupujący najczęściej wybierają produkty mające poradzić sobie właśnie z AZS, a także: suchą skórą, trądzikiem czy przebarwieniami. Największą popularnością na platformie cieszą się dermokosmetyki do ciała, takie jak balsamy, masła oraz kremy, jak również produkty do kąpieli. Zaraz za nimi plasują się produkty do twarzy, zwłaszcza kremy, dermokosmetyki do demakijażu oraz sera. 
Allegrowicze bardzo często wybierają renomowane zagraniczne marki, choć i polskie – takie jak Pharmaceris i Basiclab Dermocosmetics – cieszą się równie dużym uznaniem. Rośnie także zainteresowanie męskimi liniami dermokosmetyków – panowie najczęściej kupują szampony i kuracje do włosów, a także antyperspiranty i kremy do twarzy. Z danych Allegro wynika, że męska pielęgnacja jest często bardziej minimalistyczna i bazuje na kilku kluczowych produktach.

Jak kupujemy dermokosmetyki?

Największe wzrosty w sprzedaży dermokosmetyków na Allegro zauważalne są wiosną oraz w okresie przedświątecznym, który trwa od listopada do końca grudnia. To właśnie wtedy klienci szczególnie aktywnie poszukują produktów do pielęgnacji, aby przygotować się na zmienne warunki pogodowe. Zakupy cieszą się dużym zainteresowaniem  w niedziele, poniedziałki i we wtorki, a także podczas dużych akcji promocyjnych – np. Allegro Days. Klienci najchętniej dokonują zakupów wieczorami, pomiędzy 21 a 23, a także w godzinach porannych, od 9 do 11. Średnia wartość koszyka dla dermokosmetyków wynosi około 60 zł, czyli o 20 zł więcej niż w przypadku kosmetyków drogeryjnych.
Sprzedaż dermokosmetyków na Allegro różni się w zależności od lokalizacji. Najwięcej nabywają mieszkańcy miast liczących do 100 tysięcy mieszkańców, a tuż za nimi plasują się zamieszkujący duże aglomeracje, powyżej 500 tysięcy. Najczęściej dermokosmetyki kupują osoby w wieku od 25 do 44 lat.  Wspólne użytkowanie kosmetyków jest powszechne w ponad połowie polskich gospodarstw domowych7.

1Badanie Allegro „Allegro Shopping Trends” 2024.

2jw.

3PMR, „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2024”, 2024

4jw.

5jw.

6https://zrozumiecazs.pl/aktualnosci/wstepne-wyniki-badan

7jw.

Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.