1 Allegro uwzględniło w niniejszym komunikacie prasowym alternatywne mierniki wyników, które nie są zdefiniowane w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Definicje alternatywnych mierników wyników stosowanych przez Allegro można znaleźć w półrocznym sprawozdaniu zarządu Grupy, na stronach 20-22, dostępnym pod tym linkiem.
2 Suma przychodów ze sprzedaży i pozostałych przychodów operacyjnych.
Allegro służy obecnie 21 milionom aktywnych klientów, z czego 6 milionów mieszka poza Polską. To spore osiągnięcie i świetny moment, aby dołączyć do firmy. Nie tylko liczba aktywnych kupujących rośnie w Polsce i za granicą, ale także średnia ich wydatków na naszej platformie, co dowodzi, że Allegro wie, jak przyciągnąć wysokiej jakości ruch i jak spełniać oczekiwania konsumentów. Zaletą Allegro zawsze była jakość oferowanego asortymentu, poziom obsługi klienta i wyjątkowa kultura firmy. Moim celem jest, by Allegro wciąż koncentrowało się na doskonałych usługach i rozwoju, tak by wręcz zachwycać swoich użytkowników. Moje priorytety na przyszłość są jasne: dalsza poprawa wydajności operacyjnej, rozwijanie nowych produktów i usług jak i tworzenie silnych partnerstw strategicznych. Przede wszystkim chcemy pogłębić nasze zaangażowanie na rzecz wszystkich naszych klientów i pozostać rynkiem pierwszego wyboru dla rosnącej puli konsumentów i sprzedawców z całego regionu. Allegro jest największym marketplacem założonym w Europie, firmą pomagającą generować 1% polskiego PKB i mamy tak wiele pomysłów na dalszy wzrost! Cieszę się, że mogę poprowadzić Allegro w ten ekscytujący nowy rozdział”.
Marcin Kuśmierz, nowy Prezes Allegro
Wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają, że Allegro bardzo solidnie rozpoczęło rok, notując wzrost GMV o prawie 9% w Polsce, podczas gdy sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła ogółem o 2,5%. To dowód uznania klientów i zaufania dla bezkonkurencyjnej selekcji, świetnych cen i wygody zakupów na Allegro. Marża w Polsce wzrosła sekwencyjnie o 0,21 pp do 5,82% GMV w pierwszym kwartale, czyli w tempie z wyższego krańca naszych średnioterminowych oczekiwań, a to dopiero w drugim kwartale nowe stawki współfinansowania będą obowiązywać przez cały kwartał. Obiecujące wyniki miały też nasze nowe platformy zagraniczne, które odnotowały wzrost GMV o 82% rok do roku w pierwszym kwartale przy znacznej poprawie marżowości. Nasza dźwignia finansowa wyniosła 0,84x skorygowanego zysku EBITDA, czyli zgodnie z nową polityką alokacji kapitału Allegro, w ramach którego przygotowujemy się do odkupienia 1,4 mld zł akcji w dalszej części tego roku. Ogólnie rzecz biorąc, te wyniki dają nam pewność, że możemy potwierdzić nasze prognozy na cały rok 2025”.
Jon Eastick, CFO Allegro
3 Źródło: badanie Minds & Roses, styczeń 2025 r. Najbliżsi konkurenci: Empik (rNPS 53), MediaExpert (rNPS 50), Zalando (rNPS 47), Aliexpress (rNPS 26), Temu (rNPS 25), Shein (rNPS 24).
4 SWResearch dla Allegro, raport „Rola Allegro w e-commerce w Polsce”. Badanie przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 16-59 lat (n=1000). Badanie przeprowadzono w grudniu 2024 r.
5 Raport Danae dla Allegro, badanie przeprowadzone metodą wywiadu CAWI na reprezentatywnej grupie 500 dorosłych Polaków (n=500). Badanie przeprowadzono w czerwcu 2024 r.
6 Źródło: własne badanie transakcyjne NPS Allegro z marca 2025 r.
O Allegro
Założone w Polsce 25 lat temu, Allegro prowadzi wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie dzięki największemu IPO w historii GPW. Jako największy marketplace założony w Europie, Allegro łączy miliony kupujących z tysiącami międzynarodowych sprzedających, którzy udostępniają na platformach grupy miliony produktów. Allegro ugruntowało już swoją pozycję jako marketplace pierwszego wyboru dla konsumentów w Polsce i koło zamachowe polskiej gospodarki, pomagając generować około 1% produktu krajowego brutto (PKB) kraju jak i jego całkowitej siły roboczej. Firma chce mieć podobnie pozytywny wpływ w każdym kraju, w którym działa, chcąc być ulubionym miejscem zakupów online w Europie.