Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt EN
Allegro ponownie liderem obsługi klienta – najnowsze badanie pokazuje kluczową rolę logistyki
Allegro po raz kolejny umacnia swoją pozycję lidera w obsłudze klienta – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie platformy*. Klienci wysoko oceniają swoje doświadczenia zakupowe, a kluczowym czynnikiem ich satysfakcji okazuje się jakość dostaw. Allegro osiągnęło imponujący wynik Net Promoter Score (NPS) na poziomie 70, znacznie wyprzedzając drugą pozycję w zestawieniu (NPS 53). 
Z badania wynika także, że Polacy wciąż ogromną wagę przykładają do szybkości i przewidywalności dostaw oraz szerokiego wyboru metod odbioru przesyłek. Najnowsze badanie potwierdza, że to właśnie jakość logistyki decyduje o pozytywnych doświadczeniach zakupowych. W cyklicznych badaniach** realizowanych przez Allegro, średnia ocena dostaw na platformie osiągnęła w marcu rekordowy poziom NPS 89. Co więcej, program Allegro Delivery – mimo że działa dopiero od dziewięciu miesięcy – już teraz może pochwalić się bardzo wysokim wynikiem NPS 84.

Jesteśmy ogromnie wdzięczni naszym klientom za zaufanie i tak wysokie oceny, jakie otrzymaliśmy w badaniach. To dla nas potwierdzenie, że konsekwentnie podążamy w dobrym kierunku, dbając o jakość obsługi i dostaw. Razem z naszymi partnerami w Allegro Delivery nieustannie pracujemy nad tym, by dostarczać jeszcze lepsze i niezawodne usługi logistyczne, które wpływają na komfort i satysfakcję kupujących.

 - mówi Mirosława Kawala VP, Customer Experience w Allegro 

Szybkość i wygoda dostawy kluczowym elementem doświadczeń zakupowych

Allegro doskonale rozumie, że satysfakcja klientów to nie tylko wygodny proces zakupowy, ale także sprawna i niezawodna dostawa, która wpływa na całe doświadczenie ze sklepem online. Aby zapewnić jeszcze większą kontrolę nad tym obszarem, powstało Allegro Delivery – usługa logistyczna, w której platforma przejmuje odpowiedzialność za cały proces dostawy. Za wsparcie klienta i sprzedającego, odpowiada dedykowany zespół obsługi Allegro, zapewniający sprawne i przewidywalne rozwiązania na poziomie, który od lat wyróżnia platformę w rankingach jakości obsługi. Dzięki temu klienci mogą liczyć nie tylko na wygodne i bezproblemowe dostawy, ale także na sprawne procedury i szybki proces reklamacyjny – realizowany w maksymalnie 7 dni roboczych.
Obecnie usługa Allegro Delivery bazuje na sieci Allegro One oraz ORLEN Paczka, jednak już od kwietnia klienci Allegro skorzystają z usług kurierskich, punktów odbioru oraz około 6000 automatów paczkowych DHL, co dodatkowo zwiększy dostępność i wygodę dostaw. Ponadto, Allegro w opublikowanych niedawno wynikach kwartalnych zapowiedziało rozwój swojej sieci automatów paczkowych o kolejne 2,5 tys. One Box do końca 2025 r.

Co może jeszcze poprawić doświadczenia zakupowe Polaków

Jednym z aspektów, które klienci w Polsce wskazali jako wymagające poprawy, jest łatwiejszy dostęp do darmowej dostawy. Allegro wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom dzięki programowi Smart!, który osiągnął już ponad 7 milionów subskrybentów i pozostaje najpopularniejszym programem lojalnościowym w kraju. Platforma nie poprzestaje na tym i stale przygląda się możliwościom dalszego rozwoju Smart!, by zwiększszać jego wartości i wygody dla klientów.

* Badanie przeprowadzone przez Minds & Roses na zlecenie Allegro (styczeń 2025) na próbie 21,5 tys. respondentów. 

**Badania cykliczne przeprowadzane przez Allegro na klientach korzystających z usług logistycznych na próbie 15 tys.

Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.