1 Allegro uwzględniło w niniejszym komunikacie prasowym alternatywne mierniki wyników, które nie są zdefiniowane w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Definicje alternatywnych mierników wyników stosowanych przez Allegro można znaleźć w półrocznym sprawozdaniu zarządu Grupy, na stronach 14-16, dostępnym pod tym adresem.
2 Suma przychodów ze sprzedaży i pozostałych przychodów operacyjnych.
W przyszłym miesiącu Allegro skończy 25 lat i cieszę się, że możemy świętować kolejne kroki na drodze do celu, jakim jest stanie się ulubioną platformą zakupów online. Sukcesywnie wdrażamy nasz model marketplace już w czterech krajach Europy Wschodniej, a to nie koniec”. W ciągu osiemnastu miesięcy Allegro uruchomiło platformy na trzech nowych rynkach. Miliony nowych konsumentek i konsumentów już u nas kupują, a tysiące lokalnych sprzedawców rozwijają na Allegro swoje biznesy. To dowodzi elastyczności naszego modelu. Allegro obsługuje obecnie 20,5 miliona aktywnych kupujących w całym regionie, udrażniając i ułatwiając e-commerce wszędzie tam, gdzie działamy”.
Roy Perticucci, Prezes Allegro
W miarę jak Allegro poszerza swój zasięg, koncentruje się na budowaniu solidnych fundamentów pod dalszy wzrost. W naszym biznesie oznacza to przełożenie stale rosnącej selekcji ofert na zwiększoną częstotliwość zakupów. Cel ten leży u podstaw wszystkiego, co robimy: od produktyzacji, przez łatwość wyszukiwania, po wygodę zakupów i zaufanie konsumenckie. Już wkrótce będziemy w całej grupie korzystać ze wspólnej platformy technologicznej, co m.in. pomoże jeszcze lepiej skoordynować wszystkie wewnętrzne procesy. Chcemy się rozwijać poprzez usuwanie wszelkich barier w kupowaniu i sprzedawaniu, a nasz model marketplace to najlepszy na to sposób. Dążymy jednocześnie do zapewnienia efektywnej logistyki lokalnie i międzynarodowo oraz rekrutujemy najlepsze talenty wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni. Nie ma lepszego czasu, aby udowodnić naszą siłę i niezrównany wybór, jaki dajemy, niż w sezonie bożonarodzeniowym. Jesteśmy na to gotowi z platformami Allegro działającymi w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Przygotowujemy się też do uruchomienia platform w Słowenii i Chorwacji, co powinno nastąpić w nadchodzących kwartałach”.
dodał Prezes
Allegro utrzymało w trzecim kwartale doskonałe marże w polskiej części grupy i kontynuowało rozwój swojego modelu marketplace na arenie międzynarodowej”. Rentowność w Polsce i na poziomie grupy okazała się nieznacznie wyższa od oczekiwań, podczas gdy dźwignia finansowa Allegro spadła poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA grupy. To silna pozycja finansowa, która daje nam dużo pewności w ramach dalszej ekspansji w regionie jak i w inwestycjach w nasze silniki wzrostu w reklamie, fintechu i logistyce. Klienci i klientki Allegro w Polsce zwiększali swoje wydatki u nas w najszybszym tempie od roku pomimo słabnącej sprzedaży detalicznej w kraju. W ramach naszych prognoz na czwarty kwartał zamierzamy przyspieszyć wzrost GMV nawet do 13% r/r. Wiemy, że będzie to kosztować więcej pod względem marketingowym, ale wierzymy również, że nagrodą za świetne oferty świąteczne będzie rosnąca lojalność wśród klientek i klientów. Choć oczekujemy, że wzrost naszego skorygowanego zysku EBITDA zwolni w czwartym kwartale, to całoroczna marża skorygowanego zysku EBITDA utrzyma się powyżej naszych średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7% GMV”.
Jon Eastick, CFO Allegro
O Allegro
Założone w Polsce prawie 25 lat temu, Allegro prowadzi wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie dzięki największemu IPO w historii GPW. Jako największy marketplace założony w Europie, Allegro łączy miliony kupujących z tysiącami międzynarodowych sprzedających, którzy udostępniają na platformach grupy setki milionów ofert. Allegro ugruntowało już swoją pozycję jako marketplace pierwszego wyboru dla konsumentów w Polsce i koło zamachowe polskiej gospodarki, pomagając generować około 1% produktu krajowego brutto (PKB) kraju jak i jego całkowitej siły roboczej. Firma chce mieć podobnie pozytywny wpływ w każdym kraju, w którym działa, chcąc być ulubionym miejscem zakupów online w Europie.