Home pageAktualnościInformacje prasowePodcastyPress kitsContact EN
Wyniki Allegro za Q3 zgodne z oczekiwaniami. Grupa przygotowuje się na świąteczny szczyt zakupowy z platformami już w czterech krajach regionu
Najważniejsze wskaźniki finansowe
Wyniki skonsolidowane
· Wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) w Grupie Allegro, czyli z uwzględnieniem działalności międzynarodowej, wzrosła o prawie 10% r/r w trzecim kwartale, czyli blisko górnego pułapu oczekiwań. Skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA lekko przekroczył oczekiwania wzrostem o 8,6% r/r. 1
· Liczba aktywnych kupujących w całym regionie wzrosła do 20,5 mln, z czego ponad 5,5 mln to kupujący na platformach poza Polską.
Polska
· GMV w Polsce wzrosła o 10,8% r/r, czyli w tempie ponad pięć razy szybszym niż dynamika krajowej sprzedaży detalicznej. Wartość wskaźnika wyniosła 14,7 mld zł w trzecim kwartale, ponownie udowadniając, że Allegro jest pierwszym wyborem dla zakupów online w Polsce.
· Przychody z działalności w Polsce zwiększyły się o 17,1% r/r do 2,29 mld zł w trzecim kwartale przy przekraczającym 30% tempie wzrostu przychodów z działalności reklamowej. 2
· Skorygowany zysk EBITDA z działalności w Polsce wzrósł o 13,5% r/r — nieco lepiej od oczekiwań — do 883 mln zł w trzecim kwartale. Dzięki temu marża sięgnęła 6% GMV, ponownie powyżej średnioterminowych oczekiwań Allegro na poziomie 5,3-5,7%.
· Kontrola kosztów i dalsza poprawa pozycji gotówkowej pomogły obniżyć dźwignię finansową firmy do 0,95x z 2,2x rok wcześniej.
· Najszersza oferta w świetnych cenach przekłada się na lojalność klientek i klientów. Liczba aktywnych kupujących na Allegro w Polsce przekroczyła 14,9 mln w trzecim kwartale, a średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą przyspieszyła wzrost do 6,8% r/r, osiągając poziom 3 950 zł rocznie.
· Od startu w 2018 roku program Allegro Smart! pomógł ponad 6 mln swoich użytkowniczek i użytkowników zaoszczędzić >13 mld zł dzięki darmowym dostawom.
· Allegro Pay ma ponad 2 mln użytkowniczek i użytkowników i właśnie poszerza swoją ofertę produktową o kartę płatniczą Visa, która pozwoli na korzystanie z Allegro Pay także poza platformą. Wartość pożyczek udzielonych przez fintechowe ramię Allegro wzrosła o 33% do 2,7 mld zł w trzecim kwartale, finansując w tym czasie 14,2% GMV.
Działalność międzynarodowa
· W Czechach i na Słowacji jest już łącznie ponad 2,8 mln aktywnych kupujących, z czego 2 miliony to nowi klienci i klientki grupy. Allegro.hu wystartowało na Węgrzech jedynie pół roku po Allegro.sk na Słowacji, dając węgierskim konsumentkom i konsumentom dostęp do najszerszej na rynku selekcji.
· Pula sprzedających na allegrowych platformach w Czechach i na Słowacji wzrosła o 13% w ujęciu kwartalnym do ponad 60 tysięcy, a sprzedaż lokalnych sprzedających na Allegro.cz i Allegro.sk zwiększyła się o 40% kw/kw.
· Jest już ponad 900 tysięcy Smartowiczek i Smartowiczów w Czechach i na Słowacji na koniec trzeciego kwartału. Jest to już program regionalny, który pomaga konsumentkom i konsumentom obniżać koszty w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech jak i w Słowenii.
· Nowe platformy poszerzyły pulę potencjalnych klientek i klientów Allegro łącznie o prawie 26 mln. Uruchomienie kolejnych platform W Słowenii i Chorwacji doda 6 mln kolejnych.
Oczekiwania
· W czwartym kwartale 2024 roku Allegro oczekuje wzrostu GMV z działalności w Polsce w przedziale 11-13% r/r, przy wzroście przychodów o 13-16% i skorygowanego zysku EBITDA o 4-7% r/r. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej ma spaść w tym czasie o 25-28% r/r. Efekt dalszego ograniczania przynoszącej straty części sprzedaży Grupy MALL przeważa nad efektem organicznych wzrostów na nowych platformach, czego skutkiem będzie spodziewany spadek przychodów z działalności międzynarodowej o 48-52% r/r w czwartym kwartale. Skorygowana strata EBITDA z działalności za granicą ma natomiast wynieść 210-230 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 170-180 mln zł w Polsce i 30-40 mln zł poza krajem. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 8-10% r/r w czwartym kwartale, a przychody spodziewane są w przedziale -2% do +2% r/r. Skorygowany zysk EBITDA całej grupy powinien być o 2-6% niższy r/r, zaś skonsolidowany CAPEX spodziewany jest na poziomie 200-220 mln zł.

1 Allegro uwzględniło w niniejszym komunikacie prasowym alternatywne mierniki wyników, które nie są zdefiniowane w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Definicje alternatywnych mierników wyników stosowanych przez Allegro można znaleźć w półrocznym sprawozdaniu zarządu Grupy, na stronach 14-16, dostępnym pod tym adresem.
2 Suma przychodów ze sprzedaży i pozostałych przychodów operacyjnych.

W przyszłym miesiącu Allegro skończy 25 lat i cieszę się, że możemy świętować kolejne kroki na drodze do celu, jakim jest stanie się ulubioną platformą zakupów online. Sukcesywnie wdrażamy nasz model marketplace już w czterech krajach Europy Wschodniej, a to nie koniec”. W ciągu osiemnastu miesięcy Allegro uruchomiło platformy na trzech nowych rynkach. Miliony nowych konsumentek i konsumentów już u nas kupują, a tysiące lokalnych sprzedawców rozwijają na Allegro swoje biznesy. To dowodzi elastyczności naszego modelu. Allegro obsługuje obecnie 20,5 miliona aktywnych kupujących w całym regionie, udrażniając i ułatwiając e-commerce wszędzie tam, gdzie działamy”.

Roy Perticucci, Prezes Allegro

W miarę jak Allegro poszerza swój zasięg, koncentruje się na budowaniu solidnych fundamentów pod dalszy wzrost. W naszym biznesie oznacza to przełożenie stale rosnącej selekcji ofert na zwiększoną częstotliwość zakupów. Cel ten leży u podstaw wszystkiego, co robimy: od produktyzacji, przez łatwość wyszukiwania, po wygodę zakupów i zaufanie konsumenckie. Już wkrótce będziemy w całej grupie korzystać ze wspólnej platformy technologicznej, co m.in. pomoże jeszcze lepiej skoordynować wszystkie wewnętrzne procesy. Chcemy się rozwijać poprzez usuwanie wszelkich barier w kupowaniu i sprzedawaniu, a nasz model marketplace to najlepszy na to sposób. Dążymy jednocześnie do zapewnienia efektywnej logistyki lokalnie i międzynarodowo oraz rekrutujemy najlepsze talenty wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni. Nie ma lepszego czasu, aby udowodnić naszą siłę i niezrównany wybór, jaki dajemy, niż w sezonie bożonarodzeniowym. Jesteśmy na to gotowi z platformami Allegro działającymi w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Przygotowujemy się też do uruchomienia platform w Słowenii i Chorwacji, co powinno nastąpić w nadchodzących kwartałach”.

dodał Prezes

Rynek polski: Allegro spełniło oczekiwania, utrzymując marże powyżej celów średnioterminowych
Allegro spełniło wszystkie swoje oczekiwania finansowe dotyczące działalności w Polsce w trzecim kwartale, osiągając wzrost skorygowanego zysku EBITDA nieznacznie powyżej planowanego przedziału. Rosnąca baza prawie 15 milionów aktywnych kupujących w Polsce korzysta na milionach atrakcyjnych ofert od ponad 157 tysięcy sprzedających na Allegro. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego przyspieszyła wzrost rok do roku do 6,8% w trzecim kwartale, co jest najszybszym tempem od roku. Przyczyniło się to znacznie do wzrostu ogólnego GMV platformy o 10,8% rok do roku w Polsce — tempa ponad pięciokrotnie szybszego niż nominalna sprzedaż detaliczna w kraju w tym czasie. Jednocześnie kategorie priorytetowe — Supermarket oraz Zdrowie i Uroda — rozwijały się prawie dwa razy szybciej niż ogólny GMV w trzecim kwartale. Skorygowany zysk EBITDA z działalności w Polsce wzrósł o 13,5% rok do roku, napędzany zmianami w zakresie monetyzacji wprowadzonymi na początku roku. Dzięki temu marża GMV Allegro utrzymała się na wyższym od średnioterminowych oczekiwań poziomie 6%, co pomogło obniżyć dźwignię finansową grupy poniżej 1x w porównaniu z 2,2x rok wcześniej.
Wzrost w e-handlu wynika z lojalności klientów, którą Allegro buduje dzięki swoim markom i programom, mającym na celu ułatwianie zakupów online. Allegro Smart! pomogło już swoim użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, jednocześnie zwiększając sprzedaż, a fintechowe ramię grupy — Allegro Pay — pomogło sfinansować 14,2% całkowitej wartości GMV w samym tylko trzecim kwartale. Marki te stały się już synonimem wygodnych zakupów online wśród milionów beneficjentów. Allegro Smart! jest teraz dostępne już na ponad 220 milionach ofert, a Allegro Pay właśnie zaoferowało swoją pierwszą kartę płatniczą Visa, która umożliwia korzystanie z Allegro Pay poza platformą. Allegro Delivery to kolejny przykład tego, jak Allegro patrzy z perspektywy konsumentki i konsumenta, projektując świetne doświadczenia zakupowe. Ta innowacyjna usługa skupia możliwości różnych partnerów logistycznych Allegro w jednym miejscu dla wygody konsumenta. Decyzja o wyborze przewoźnika sprowadzona jest do jednego interfejsu, w którym klientki i klienci muszą jedynie wybrać między preferowanym automatem lub dostawą do domu. Umożliwia to jeszcze bardziej efektywną współpracę w logistyce, pomagając wszystkim stronom zwiększyć wolumeny. Allegro Delivery obejmuje teraz automaty w ponad 10 tysiącach lokalizacji, w tym maszyny ORLEN Paczki i Allegro One Boksy. Więcej pojawi się w przyszłym roku. Wszyscy przewoźnicy są mile widziani.
Rynki międzynarodowe: start Allegro.hu na Węgrzech to kolejny krok w rozwoju regionalnym grupy
Allegro.cz w Czechach i Allegro.sk na Słowacji zyskały 300 tysięcy nowych aktywnych kupujących w trzecim kwartale, co daje łącznie 2,8 miliona konsumentek i konsumentów aktywnie kupujących na dwóch nowych platformach Allegro. Oferują one najszerszy wybór na każdym z rynków dzięki rosnącej puli ponad 60 tysięcy sprzedających. Przełożyło się to na 96 milionów wizyt i 5,7 sprzedanych przedmiotów na obu tych marketplace’ach w ostatnim kwartale, przy czym sprzedaż czeskich i słowackich sprzedających wzrosła o 40% w ujęciu kwartalnym. W dużej mierze dzięki nowym platformom, operacje międzynarodowe Allegro zaksięgowały w trzecim kwartale wyniki zgodne z oczekiwaniami. Również zgodnie z oczekiwaniami GMV czeskich marek spadło rok do roku, ponieważ Allegro nadal ogranicza niskomarżową sprzedaż w ramach MALL. W tym samym czasie GMV i przychody generowane przez nowe platformy Allegro podwoiły się rok do roku w trzecim kwartale, co spowodowało nieco niższą niż oczekiwano ogólną skorygowaną stratę EBITDA operacji międzynarodowych.
Mając już przyczółki w Czechach i na Słowacji, Allegro chce przyspieszać swój wzrost na rynkach zagranicznych poprzez zwiększenie częstotliwości zakupów. W tym celu grupa sukcesywnie wprowadza swoje marki poza Polską. Liczba płatnych subskrypcji Smart! w Czechach i na Słowacji zbliżyła się do 900 tysięcy, a sieć automatów paczkowych Allegro One Box w Czechach wzrosła do 270. Allegro.cz i Allegro.sk poszerzają rynek docelowy Allegro o 16 milionów osób, a prawie 10 milionów przybyło dzięki uruchomieniu Allegro.hu na Węgrzech w październiku, zaledwie pół roku po platformie słowackiej. Selekcja na węgierskim marketplace’ie nie ma sobie równych na tamtejszym rynku i opiewa na ponad 150 milionów międzynarodowych ofert obejmujących wszystko od elektroniki, przez artykuły gospodarstwa domowego, modę i produkty zdrowotne czy kosmetyki po części samochodowe, książki i przedmioty kolekcjonerskie. Węgierscy konsumenci i konsumentki już mogą korzystać z Allegro Smart!, Gwarancji najniższej ceny lub Allegro Protect, a także z różnych opcji dostawy i płatności. Sprzedający natomiast zyskują nową platformę sprzedaży online, potencjalnie również do regionalnej klienteli. Podobne platformy w Słowenii i Chorwacji są w planach na nadchodzące kwartały.

Allegro utrzymało w trzecim kwartale doskonałe marże w polskiej części grupy i kontynuowało rozwój swojego modelu marketplace na arenie międzynarodowej”. Rentowność w Polsce i na poziomie grupy okazała się nieznacznie wyższa od oczekiwań, podczas gdy dźwignia finansowa Allegro spadła poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA grupy. To silna pozycja finansowa, która daje nam dużo pewności w ramach dalszej ekspansji w regionie jak i w inwestycjach w nasze silniki wzrostu w reklamie, fintechu i logistyce. Klienci i klientki Allegro w Polsce zwiększali swoje wydatki u nas w najszybszym tempie od roku pomimo słabnącej sprzedaży detalicznej w kraju. W ramach naszych prognoz na czwarty kwartał zamierzamy przyspieszyć wzrost GMV nawet do 13% r/r. Wiemy, że będzie to kosztować więcej pod względem marketingowym, ale wierzymy również, że nagrodą za świetne oferty świąteczne będzie rosnąca lojalność wśród klientek i klientów. Choć oczekujemy, że wzrost naszego skorygowanego zysku EBITDA zwolni w czwartym kwartale, to całoroczna marża skorygowanego zysku EBITDA utrzyma się powyżej naszych średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7% GMV”.

Jon Eastick, CFO Allegro

O Allegro
Założone w Polsce prawie 25 lat temu, Allegro prowadzi wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie dzięki największemu IPO w historii GPW. Jako największy marketplace założony w Europie, Allegro łączy miliony kupujących z tysiącami międzynarodowych sprzedających, którzy udostępniają na platformach grupy setki milionów ofert. Allegro ugruntowało już swoją pozycję jako marketplace pierwszego wyboru dla konsumentów w Polsce i koło zamachowe polskiej gospodarki, pomagając generować około 1% produktu krajowego brutto (PKB) kraju jak i jego całkowitej siły roboczej. Firma chce mieć podobnie pozytywny wpływ w każdym kraju, w którym działa, chcąc być ulubionym miejscem zakupów online w Europie.

Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Back
Set up your consents
We use cookies and related technologies (hereinafter: "cookies") to enable you to use our website and to process analytical information.
Below, you can learn more about each category and allow some or all of them or reject them, with the exception of essential cookies that are required to ensure the basic functionality of the website
Use of essential cookies (always active)
Cookies necessary for the correct or optimized functioning of the website. They are enabled by default and cannot be disabled.
Cookies used for functional purposes
Functional cookies remember your choices to offer you better matched services. They are also used for conducting surveys.
Cookies used for analytical purposes
Analytical cookies measure the number of visits and collect information about traffic sources. We use them to improve the performance of Allegro. They help us understand which pages are most popular or how you navigate through our service. Declining consent does not affect the use of the website.
Cookies used for marketing purposes
Marketing (advertising) cookies support the display of advertisements that are more tailored to your interests and needs, while also being valuable for publishers and advertisers. They also serve to display advertisements on other websites. Lack of consent does not affect the use of the site.