1 Suma przychodów ze sprzedaży i pozostałych przychodów operacyjnych.
2 Allegro uwzględniło w niniejszym komunikacie prasowym alternatywne mierniki wyników, które nie są zdefiniowane w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Definicje alternatywnych mierników wyników stosowanych przez Allegro można znaleźć w półrocznym sprawozdaniu zarządu Grupy, na stronie 15-17, dostępnym pod adresem https://about.allegro.eu/financial-results.
Jesteśmy mocni w Polsce i coraz silniejsi za granicą po udanym starcie Allegro.sk na Słowacji. Obecnie mamy już 20 milionów aktywnych kupujących w całym regionie, z czego ponad 5 milionów poza Polską. I nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Dzięki Allegro.cz i Allegro.sk zwiększyliśmy pulę naszych potencjalnych klientek i klientów o łącznie około 16 milionów, a uruchamiając nasze platformy w 5 nowych krajach, w których już działamy, zamierzamy prawie podwoić 38-milionową bazę potencjalnych klientów, którą mamy w Polsce. Allegro.sk wystartowało mniej niż rok po debiucie Allegro.cz, ponieważ dzięki czeskiej platformie zyskaliśmy świetny podręcznik dla kolejnych międzynarodowych wdrożeń. Nasz model ekspansji nie angażuje znacznych aktywów, co oznacza coraz niższe inwestycje kapitałowe z każdą nową platformą przy jednoczesnym zwiększaniu zasięgu i generowaniu nowego GMV. Każda uruchamiana przez nas platforma z miejsca daje lokalnym konsumentom dostęp do największej oferty na ich rodzimym rynku, oferując jednocześnie sprzedającym nowe możliwości dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Chcemy nadal rozwijać nasz marketplace, zwiększając lojalność klientek i klientów dzięki bezpiecznym i łatwym zakupom. Jednocześnie budujemy nowe źródła wzrostu w reklamie i ofercie fintechowej, aby poszerzać nasz potencjał. Dbamy również o marże w długim terminie poprzez rozbudowę oferty tanich dostaw, inwestycje w zaawansowaną technologię i zarządzanie produktywnością”.
Roy Perticucci, prezes Allegro
Allegro dobrze rozpoczęło rok, a GMV w Polsce przyspieszyło tempo wzrostu do 10% r/r w pierwszym kwartale. Lepsza monetyzacja w połączeniu z bieżącymi inicjatywami w zarządzaniu kosztami wciąż procentują, pomagając napędzać wzrost skorygowanego zysku EBITDA do prawie 37% r/r w pierwszych trzech miesiącach roku, które zwykle są spokojnym sezonem dla branży. W pierwszym kwartale inwestowaliśmy w możliwości dostaw jak i dywersyfikację ich metod oraz pozyskaliśmy Banco Santander jako drugiego partnera finansującego Allegro Pay. Zakończyliśmy także przejście na pobieranie prowizji od sprzedających u źródła, co w połączeniu z wysoką rentownością i przepływami pieniężnymi obniżyło dźwignię finansową grupy do 1,4x”.
Jon Eastick, CFO Allegro
O Allegro
Założone w Polsce prawie 25 lat temu, Allegro prowadzi obecnie wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej, celując w pozycję platformy e-commerce pierwszego wyboru dla europejskich konsumentów. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie dzięki największemu IPO w historii GPW. Jak największy marketplace założony w Europie, Allegro łączy miliony kupujących z tysiącami międzynarodowych sprzedających, którzy udostępniają setki milionów ofert, dzięki ugruntowanemu już statusowi najwygodniejszej platformy zakupowej. Model marketplace Allegro opiera się na umożliwianiu sprzedaży głównie nowych produktów, w szczególności w formie business-to-customer, dając europejskim konsumentom łatwy dostęp do ofert obejmujących różne kategorie, w tym elektronikę, Dom i ogród; Sport i turystyka; produkty dla dzieci; motoryzacja; Moda i obuwie; Zdrowie i uroda; Książki; Media, czy Kolekcje i sztuka.