Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Jedna aplikacja na wszystko? Ponad połowa Polaków chętnie skorzystałaby z rozwiązania agregującego różne apki
  • Blisko 60% badanych deklaruje, że chętnie skorzystałoby z rozwiązania agregującego różne aplikacje w jednym miejscu.
  • Allegro umożliwia to dzięki miniapkom - wśród nowych wdrożeń znaleźć można m.in. funkcjonalność do planowania zakupów cyklicznych czy czytnik cen.
  • Jednym  z najbardziej pożądanych przez użytkowników rozwiązań jest możliwość przechowywania w aplikacji Allegro kart lojalnościowych.
Co nas skłania do korzystania z aplikacji mobilnej? Ponad 60%1 respondentów do pobrania aplikacji Allegro przekonała wygoda wynikająca z szybkiego dostępu do platformy. Nic więc dziwnego, że chętnie korzystają z nowych funkcji wdrażanych w ramach miniapek, dzięki którym mają jeszcze szybszy i łatwiejszy dostęp do szeregu dodatkowych funkcjonalności. 
Wśród najnowszych wdrożeń znaleźć można miniapkę do planowania zakupów cyklicznych. Daje ona prosty dostęp do listy produktów regularnie pojawiających się w naszym koszyku, takich jak środki czystości, artykuły spożywcze czy kosmetyki. Korzystając z miniapki szybko przejdziemy do interesujących nas ofert i łatwo sprawdzimy cenę - funkcjonalność podpowiada bowiem nie tylko ulubione produkty, ale również znajduje je w najniższej cenie.
W ostatnim czasie Allegro udostępniło również czytnik cen, który może pomóc w codziennych zakupach na wiele sposobów: pozwala bowiem nie tylko sprawdzić na Allegro cenę interesującego nas przedmiotu oraz porównać ją z tą oferowaną przez sklep stacjonarny, ale również łatwo znaleźć na platformie produkt, który wpadł nam w oko podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. Po wejściu w miniaplikację wystarczy jedno kliknięcie, aby zeskanować produkt i znaleźć go na Allegro. Proste porównanie dostępności i przede wszystkim ceny produktu pozwala bez wysiłku wybrać najatrakcyjniejszą ofertę.

Miniapki, które są dostępne w naszej aplikacji, mają pomóc użytkownikom w codziennych zakupach, znacząco upraszczając procesy takie jak wyszukiwanie produktu czy porównywanie cen. Stale pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami i rozwojem tych już dostępnych. Tutaj znakomitym przykładem mogą być “zakupy cykliczne” - chcemy dać użytkownikom jeszcze szybszy dostęp do list najpopularniejszych produktów, korzystając nie tylko z historii ich zakupów, ale również trendów szerzej widocznych na naszej platformie. Tam, gdzie widzimy potencjalne punkty styku, chętnie łączymy zakupy online z tymi stacjonarnymi, czego przykładem jest nie tylko wspomniany czytnik cen, ale również rozwiązanie do przechowywania kart lojalnościowych

Konrad Synoradzki, Senior Manager w Allegro

Przechowywanie kart lojalnościowych najbardziej pożądanym rozwiązaniem 

Najbardziej wyczekiwanym rozwiązaniem w aplikacji Allegro była możliwość przechowywania kart lojalnościowych - ponad 40% badanych2 wskazało to jako jedną z najbardziej pożądanych funkcjonalności. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SW Research3 dla Allegro, aż 86% Polaków uczestniczy w programach lojalnościowych. A to, co najczęściej zniechęca ich do zostania tak zwanym "klubowiczem", to konieczność instalowania zbyt wielu aplikacji. Już co piąta osoba uważa, że posiada ich zbyt wiele, za to 9% chętnie miałoby ich jeszcze więcej, lecz nie może sobie na to pozwolić, najczęściej z powodu zbytniego obciążenia pamięci smartfona. Nic więc dziwnego, że ponad połowa respondentów deklaruje, że chętnie skorzystałaby z możliwości agregacji różnych kart lojalnościowych w jednym miejscu, a blisko 60% pytanych stwierdziło, że byliby zainteresowani możliwością agregacji różnych funkcjonalności.
Jak wynika z badania4, najpopularniejsze są programy lojalnościowe sklepów spożywczo-gospodarskich (63%), stacji benzynowych (46%), drogerii (45%) i sieci odzieżowych (35%). Aż 70% respondentów deklaruje, że program lojalnościowy motywuje ich do robienia zakupów w danym sklepie, a 2/3 osób chętniej wybiera sklep, jeśli uczestniczy w programie lojalnościowym. Jednak często uczestnictwo wiąże się z koniecznością posiadania wielu aplikacji w telefonie, co zniechęca ponad 27% respondentów do zostania tzw. „klubowiczem”.

Widzimy duży potencjał współpracy z innymi markami przy wprowadzaniu nowych rozwiązań w ramach miniaplikacji - czy to rozwijając funkcjonalność do przechowywania kart lojalnościowych, czy też tworząc zupełnie nowe, autorskie rozwiązania. Znakomitym przykładem takiego podejścia jest miniapka stworzona we współpracy z LEGO z okazji Dnia Dziecka, która zyskała ogromną popularność wśród użytkowników, dlatego jesteśmy otwarci, by, poprzez wykorzystanie technologii Allegro, odpowiadać na potrzeby zdiagnozowane przez naszych partnerów.

Konrad Synoradzki, Senior Manager w Allegro

Allegro, udostępniając swoim użytkownikom kolejne miniapki, kontynuuje swoje zaangażowanie w dostarczanie innowacji i ułatwianie procesu zakupów online. Aplikacja Allegro jest dostępna do pobrania na systemy Android oraz iOS.
Aplikacje_grafika_2_2880x1440_PNG_vNaN.png

Dane własne Allegro
2 Badanie Mind & Roses przeprowadzone na próbie 1500 kupujących online na Allegro. Badanie przeprowadzono w lutym 2022 roku metodą wywiadów online (CAWI).
3 Badanie SW Reserach „Karty lojalnościowe i aplikacje” zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1000 Polek i Polaków powyżej 16. roku życia. Badanie zostało zrealizowane w dniach 23.03-25.03.2023 r. metodą wywiadów online (CAWI).
4 Badanie SW Reserach „Karty lojalnościowe i aplikacje” zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1000 Polek i Polaków powyżej 16. roku życia. Badanie zostało zrealizowane w dniach 23.03-25.03.2023 r. metodą wywiadów online (CAWI).

Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.