1 Allegro uwzględniło w tym komunikacie prasowym pewne alternatywne mierniki wyników, które nie są miernikami zdefiniowanymi w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Definicje alternatywnych miar wyników stosowanych przez Allegro można znaleźć na str. 11 kwartalnego raportu zarządczego, dostępnego pod adresem: https://about.allegro.eu/financial-results
Nasze wyniki w trzecim kwartale potwierdzają, że Allegro nadal jest najlepszym miejscem dla zakupów online. W obliczu niepewności ekonomicznej i inflacji klienci mają mniej środków do wydania, ale wiedzą, że to u nas mogą znaleźć najlepsze oferty. Mamy plan i odpowiedni zestaw priorytetów do dalszego rozwoju naszej działalności. Naszym podstawowym celem jest dalszy wzrost w Polsce i poszerzanie naszego udziału za granicą poprzez zwiększanie naszej bazy sprzedawców i konsumentów. Stopniowo przeobrażamy Allegro Pay w działalność, która się finansuje sama. Chcemy wykorzystać też pełny potencjał biznesowy Smart! jak i naszych możliwości jeśli chodzi o szybkość i efektywność dostaw. Kluczowym celem jest teraz wprowadzenie naszego modelu marketplace na arenie międzynarodowej, zaczynając od Czech w przyszłym roku. Jednocześnie koncentrujemy się na odpowiednim zarządzaniu kosztami i dyscyplinie kapitałowej w całej grupie, aby jak najlepiej finansować nasze cele. Allegro ma bez dwóch zdań wszystko, by dalej się rozwijać. Nasz model biznesowy okazuje się najlepszym rozwiązaniem zarówno dla sprzedawców jak i kupujących, którzy mierzą się obecnie z presją inflacyjną. Stworzyliśmy bowiem platformę wzrostu biznesu dla każdego sprzedawcy, a także platformę, która codziennie oferuje duży wybór okazji zakupowych dla wszystkich, którzy chcą utrzymać koszty w ryzach”.
Roy Perticucci, prezes Allegro
„Allegro pozostaje pierwszym wyborem wśród platform e-commerce’owych zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców nawet w obliczu rosnącej presji gospodarczej. Umożliwiło to grupie przyspieszenie tempa wzrostu GMV do 21% w trzecim kwartale. Kroki, które podjęliśmy w celu poprawy naszych marż w ostatnich miesiącach przełożyły się na powrót do wzrostu Skorygowanej EBITDA dla polskiej części biznesu. W obliczu wyzwań gospodarczych spotęgowanych wojną w Ukrainie, rosnących kosztów kapitału jak i kosztów codziennego życia w całej Europie, podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu testu na utratę wartości Grupy MALL i WE|DO i zrobienie księgowego odpisu na ponad połowę wartości tych aktywów. Wartość wielu firm z branży e-commerce spadła o 50-70% odkąd rok temu uzgodniliśmy to przejęcie. Jednocześnie trzeba zauważyć, że Grupa MALL zwiększyła GMV w trzecim kwartale i zmniejszyła stratę EBITDA. Pozostajemy niezmiennie skoncentrowani na jak najlepszym wykorzystaniu możliwości rozbudowanej grupy, by poszerzać naszą pozycję międzynarodową, zaczynając od Czech w przyszłym roku. Działania podjęte w celu poprawy rentowności Allegro Smart! w obliczu coraz wyższej inflacji i kosztów dostaw wraz z refinansowaniem wszystkich pożyczek krótkoterminowych i powrotem do spadku naszego lewara finansowego, pomogą nam w nadchodzących kwartałach dobrze nawigować w niepewnych warunkach rynkowych”.
Jon Eastick, CFO Allegro
O Grupie Allegro
Allegro jest platformą e-commerce pierwszego wyboru dla europejskich konsumentów, osiągającą wysoki wzrost przychodów, rentowność i przepływy pieniężne przy dużej skali działalności. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu, jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i jest operatorem najchętniej odwiedzanej internetowej platformy handlowej w Europie Środkowej i Wschodniej. Allegro.pl jest też jednym z 10 największych portali e-commerce na świecie oraz należy do 100 największych światowych portali internetowych pod względem miesięcznej liczby wizyt. Za pośrednictwem należącej do Grupy platformy sprzedawcy oferują towary w wielu kategoriach takich jak: elektronika, dom i ogród; sport i turystyka; produkty dla dzieci; motoryzacja; moda i obuwie; zdrowie i uroda; książki; media; kolekcje i sztuka. Platforma umożliwia sprzedaż głównie nowych produktów przez Sprzedających, w szczególności w modelu business-to-customer, zapewniając europejskim Konsumentom łatwy dostęp do milionów ofert po najbardziej konkurencyjnych cenach.