Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Inwestycje w reklamę na Allegro rosną 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej

W pierwszym półroczu br. przychody Grupy Allegro z reklamy osiągnęły ponad 266 mln zł. To wynik o 24% wyższy w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Według obliczeń Publicis Groupe, wartość budżetów na reklamę w internecie w tym okresie wzrosła o 8,4%.* Inwestycje w reklamę na Allegro rosną więc blisko 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej w Polsce.

Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej: wysokiej inflacji i spowolnienia gospodarczego, marki rozumieją, że dotarcie z efektywnym przekazem reklamowym do konsumentów jest teraz kluczowe. Coraz więcej sprzedawców i marek widzi, że e-commerce, a w szczególności marketplace jest miejscem, gdzie można efektywnie budować markę i sprzedaż poprzez tzw. retail media. Dzięki danym behawioralnym 13,6 miliona aktywnych kupujących miesięcznie, reklamodawcy mogą na Allegro dotrzeć do  wybranej grupy konsumentów z silną intencją zakupową. To ogromny rynek. Marketplace’y umożliwiają ponadto łatwo mierzalną analizę skuteczności inwestycji w reklamę. W warunkach niepewności to ważna przewaga.

Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro

Co więcej, przy rosnącej niepewności makroekonomicznej coraz więcej konsumentów stara się uważniej dokonywać zakupów online. Stają się tzw. smart shopperami: chcą robić zakupy za najlepszą cenę, ale przy zachowaniu wysokiej jakości zarówno samego produktu, jak i usług około zakupowych, szukają wielopaków, łączą zakupy w większe koszyki aby obniżyć koszty dostawy, porównują produkty. To marketplace’y najskuteczniej agregują popyt, dzięki odpowiedziom na potrzeby klientów: konkurencyjnym cenom, szerokiemu asortymentowi i wygodzie zamawiania.

Tegoroczne badanie ścieżek zakupowych Polaków pokazuje, że aż 30% konsumentów robiących zakupy w internecie poszukiwania produktów rozpoczyna na Allegro, a 18% w Google. Nasi reklamodawcy wiedzą, że 91% tych konsumentów którzy zaczęli od Allegro, transakcję finalizuje również na Allegro.** Taka ścieżka zakupowa to dodatkowa rekomendacja dla reklamodawców.

Krzysztof Andrzejczak, Advertising Sales and Business Growth Director w Allegro

Wzrost wyników reklamowych Grupy Allegro wpisuje się w światowy trend dynamicznego wzrostu retail media. Jak szacuje holding mediowo-technologiczny GroupM, wydatki na retail media w Polsce sięgną w tym roku blisko 800 mln zł, co zapewni im 12 proc. udziału w wydatkach na reklamę cyfrową. Globalnie, przychody reklamowe platform e-commerce wyniosą natomiast ponad 100 miliardów dolarów, co przekłada się na 18 proc. światowych inwestycji w reklamę internetową.***
Wyniki_AllegroAdvertisingTeam_1.png
Wyniki_AllegroAdvertisingTeam_2.png

* Według danych z raportu Publicis Groupe: “Rynek reklamy w pierwszym półroczu 2022 roku”
** Według danych z raportu Atena Research&Consulting: “Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2022”
*** Według danych z publikacji GroupeM: “2022 E-commerce & Retail Media Forecast”

 
Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.