W pierwszym półroczu br. przychody Grupy Allegro z reklamy osiągnęły ponad 266 mln zł. To wynik o 24% wyższy w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Według obliczeń Publicis Groupe, wartość budżetów na reklamę w internecie w tym okresie wzrosła o 8,4%.* Inwestycje w reklamę na Allegro rosną więc blisko 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej w Polsce.
Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej: wysokiej inflacji i spowolnienia gospodarczego, marki rozumieją, że dotarcie z efektywnym przekazem reklamowym do konsumentów jest teraz kluczowe. Coraz więcej sprzedawców i marek widzi, że e-commerce, a w szczególności marketplace jest miejscem, gdzie można efektywnie budować markę i sprzedaż poprzez tzw. retail media. Dzięki danym behawioralnym 13,6 miliona aktywnych kupujących miesięcznie, reklamodawcy mogą na Allegro dotrzeć do wybranej grupy konsumentów z silną intencją zakupową. To ogromny rynek. Marketplace’y umożliwiają ponadto łatwo mierzalną analizę skuteczności inwestycji w reklamę. W warunkach niepewności to ważna przewaga.
Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro
Tegoroczne badanie ścieżek zakupowych Polaków pokazuje, że aż 30% konsumentów robiących zakupy w internecie poszukiwania produktów rozpoczyna na Allegro, a 18% w Google. Nasi reklamodawcy wiedzą, że 91% tych konsumentów którzy zaczęli od Allegro, transakcję finalizuje również na Allegro.** Taka ścieżka zakupowa to dodatkowa rekomendacja dla reklamodawców.
Krzysztof Andrzejczak, Advertising Sales and Business Growth Director w Allegro
* Według danych z raportu Publicis Groupe: “Rynek reklamy w pierwszym półroczu 2022 roku”
** Według danych z raportu Atena Research&Consulting: “Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2022”
*** Według danych z publikacji GroupeM: “2022 E-commerce & Retail Media Forecast”