1 Allegro uwzględniło w tym komunikacie prasowym pewne alternatywne mierniki wyników, które nie są miernikami zdefiniowanymi w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Definicje alternatywnych miar wyników stosowanych przez Allegro można znaleźć w kwartalnym raporcie zarządczym, dostępnym pod adresem: https://about.allegro.eu/financial-results.
„Inflacja i powodowane nią rosnące koszty życia stanowią dla wszystkich coraz większe wyzwanie, więc po swojej stronie chcemy kłaść coraz większy nacisk na efektywność kosztową, napędzając wzrost dobrymi wynikami w Polsce i rozwojem poza nią. W obliczu presji inflacyjnej nasz model biznesowy jest najlepszym rozwiązaniem zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Zbudowaliśmy platformę wzrostu biznesu dla każdego sprzedawcy, która jednocześnie jest platformą pełną codziennych okazji zakupowych dla każdego konsumenta, który chce utrzymać koszty w ryzach. Allegro chce dbać o obie te grupy i aby robić to skutecznie, będziemy teraz priorytetyzować swoje działania, by zmaksymalizować nasze długoterminowe przepływy pieniężne. Znaczące inwestycje ostatnich lat, odzwierciedlone także w rosnących kosztach, zmieniły naszą strukturę kapitałową. Większość z tych inwestycji było ewidentnie rozwojowych, ale teraz chcemy traktować priorytetowo najbardziej wartościowe projekty rozbudowanej grupy, odpowiednio uwzględniać ryzyko ich realizacji i upewniać się, że poświęcamy czas temu, co możemy efektywnie sfinalizować. Przed Allegro ogromne perspektywy dalszego rozwoju - po prostu chcemy być jeszcze mądrzejsi i efektywniejsi w tym, jak do tego podchodzimy. Celem jest umacnianie się w Polsce i wygrywanie poza nią. Jestem przekonany, że jako marketplace nieprzerwanie odnoszący sukcesy od ponad dwóch dekad, posiadamy odpowiednią wiedzę i zasoby, aby to zrobić. Jesteśmy firmą twórców, która potrafi mierzyć się z wyzwaniami i chcemy rosnąć wraz z rozwojem e-commerce, jeszcze lepiej obsługując obecnych klientów i docierając do nowych w całej Europie”.
Roy Perticucci, Prezes Allegro
„Jesteśmy ostrożni w naszych najnowszych oczekiwaniach, które opierają się na naszym konserwatywnym spojrzeniu na nadchodzące miesiące. Otoczenie gospodarcze szybko się zmienia, ale nasz model działania okazał się skuteczny i stabilny dzięki temu, że zapewnia konsumentom duży wybór oraz świetne ceny i doświadczenia zakupowe. Nasze dotychczasowe średnioterminowe oczekiwania zostały opublikowane w dniu, w którym Rosja najechała Ukrainę, a otoczenie okazało się bardziej niepewne. Nowy prezes Allegro zarządził więc ostrożny i logiczny zwrot w kierunku zrównoważenia wzrostu z wydajnością i zwrotem z inwestycji, by w pełni się przygotować na prawdopodobnie trudniejsze warunki działania. Dlatego uaktualniamy nasze oczekiwania. Jednocześnie jednak warto odnotować, że polska część grupy poprawiła trend na marżach w drugim kwartale i jest na drodze do dalszego przyspieszenia wzrostu GMV i powrotu do wzrostu Skorygowanej EBITDA w obecnym kwartale. Siła wyników pomaga w złagodzeniu wszelkich wyzwań wynikających z nowo nabytego biznesu MALL, a naszym celem pozostaje stabilizacja tamtejszego GMV w trudnych obecnie warunkach”.
Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro
O Grupie Allegro
Allegro jest platformą e-commerce pierwszego wyboru dla europejskich konsumentów, osiągającą wysoki wzrost przychodów, rentowność i przepływy pieniężne przy dużej skali działalności. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu, jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i jest operatorem najchętniej odwiedzanej internetowej platformy handlowej w Europie Środkowej i Wschodniej. Allegro.pl jest też jednym z 10 największych portali e-commerce na świecie oraz należy do 100 największych światowych portali internetowych pod względem miesięcznej liczby wizyt. Za pośrednictwem należącej do Grupy platformy sprzedawcy oferują towary w wielu kategoriach takich jak: elektronika, dom i ogród; sport i turystyka; produkty dla dzieci; motoryzacja; moda i obuwie; zdrowie i uroda; książki; media; kolekcje i sztuka. Platforma umożliwia sprzedaż głównie nowych produktów przez Sprzedających, w szczególności w modelu business-to-customer, zapewniając europejskim Konsumentom łatwy dostęp do milionów ofert po najbardziej konkurencyjnych cenach.