Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt ENCZ
Domowe seanse zamiast sali kinowej – blisko 30% Polaków inwestuje w rozrywkę w domu, a ponad połowa planuje zakup elektroniki na Black Week
  • Co drugi konsument planuje kupić sprzęt elektroniczny podczas zbliżającego się Black Week – wynika z badania Danae przygotowanego na zlecenie Allegro1.
  • W ciągu ostatnich pięciu lat blisko 30% respondentów zainwestowało w elementy kina domowego. Coraz częściej wybieramy seanse w zaciszu własnego domu zamiast wizyt w kinie – przeciętny użytkownik korzysta już z trzech platform streamingowych.
  • Wzrost budżetu na rozrywkę domową zadeklarowało 39% osób, które zainwestowały w ten obszar. Częściej byli to aktywni kupujący online, dokonujący zakupów co najmniej dwa razy w miesiącu.
  • Oprócz elektroniki (57%) dużą popularnością wśród kupujących cieszy się moda (50%), a następnie kategorie dom i ogród (29%) oraz zdrowie (25%).
  • W ramach Black Weeks użytkownicy Allegro już teraz mogą korzystać z rabatów do 50%, płatności ratalnych 0% z Allegro Pay oraz specjalnych promocji i ofert - także dla nowych subskrybentów Allegro Smart!

Ekrany w centrum uwagi

Ostatnie lata na dobre zmieniły sposób, w jaki odpoczywamy i spędzamy czas z bliskimi. Coraz chętniej wybieramy aktywną, wspólną rozrywkę – rodzinną zabawę w parkach, warsztaty czy zajęcia dla dzieci (+5 p.p.) oraz udział w wydarzeniach sportowych, takich jak mecze, zawody czy turnieje (+1 p.p.). Z drugiej strony mniej czasu poświęcamy rozrywce towarzyskiej – wyjściom do barów, escape roomów czy na kręgle (–5 p.p.) – oraz kulturze audiowizualnej, np. kinom tradycyjnym czy plenerowym (–3 p.p.). 
W lipcu 2025 r. streaming po raz pierwszy przekroczył 10% czasu oglądania na ekranach telewizorów w Polsce2. To wyraźny sygnał, że część widzów zamiast seansu w kinie woli zasiąść na własnej kanapie przed telewizorem. Nie dziwi więc, że przeciętny użytkownik korzysta już z trzech platform streamingowych. Liderem pozostaje Netflix (62%), a podium uzupełniają HBO Max (27%) i Disney+ (26%). W grupie 16–29 lat to jednak Disney+ zajmuje drugie miejsce (37%), wyprzedzając HBO Max o 3 p.p.
Od czasów pandemii 28% Polaków zainwestowało w poprawę jakości domowej rozrywki – telewizory, konsole, soundbary czy projektory. Najczęściej robią to osoby do 45. roku życia, które wolą zrelaksować się przy filmie lub serialu bez wychodzenia z domu. 39% osób inwestujących w rozrywkę domową zadeklarowało zwiększenie swojego budżetu na ten cel - częściej byli to konsumenci dokonujący zakupów online co najmniej dwa razy w miesiącu. Trend ten potwierdzają również dane Allegro. Na platformie dużą popularnością cieszą się telewizory – co czwarty odbiornik  kupiony w polskim Internecie pochodzi właśnie z Allegro3. Wzrost zainteresowania widać także w segmencie audio: sprzedaż soundbarów, stanowiących serce nowoczesnego kina domowego, wzrosła o ponad 30% r/r (styczeń–czerwiec 2025).
To pokazuje, że domowe kino przestało być niszową zachcianką, a stało się realną potrzebą konsumentów, która coraz silniej kształtuje rynek RTV i e-commerce w Polsce.

Black Week: elektronika i moda na czele zakupów

Według badania Danae Research dla Allegro, aż 57% konsumentów planuje zakup sprzętu elektronicznego podczas Black Week. Oprócz elektroniki dużą popularnością wśród kupujących cieszy się moda (50%). Na kolejnych miejscach znalazły się kategorie dom i ogród (29%), zdrowie (25%), sport i turystyka (20%), artykuły dla dzieci (17%), produkty spożywcze i codziennego użytku  (15%), kultura i rozrywka (14%), motoryzacja (8%).

Coraz bliżej święta

Co czwarty konsument wykorzystuje Black Week także jako okazję do zakupu świątecznych prezentów. To doskonały moment na skorzystanie z atrakcyjnych rabatów, które pozwalają zaoszczędzić znaczne kwoty i jednocześnie przygotować się do Świąt z większym wyprzedzeniem oraz spokojem. 
Oto kilka ofert idealnych na świąteczny upominek:

Smart!, Allegro Pay, tańsze dostawy: jeszcze więcej powodów do zakupów

Podczas Black Weeks Allegro przygotowało szereg udogodnień dla kupujących, takich jak tańsze dostawy i wygodniejsze płatności. Allegro Pay oferuje jeszcze więcej – płatność za zakupy można rozłożyć na 3 raty 0% (RRSO 0%), dzięki czemu łatwiej zaplanować większe wydatki. Oferta potrwa od 17 listopada do 14 grudnia.
Dla osób, które chciałyby rozpocząć swoją przygodę z Allegro Smart!, platforma przygotowała specjalną ofertę. Bezpłatny okres próbny obejmuje aż 6 darmowych dostaw do wykorzystania w ciągu 6 miesięcy4, a roczny plan z nielimitowanymi dostawami, zwrotami i większą liczbą korzyści, kosztuje teraz 39,90 zł – o 20 zł mniej niż zwykle5.
Co więcej, Allegro wprowadziło zmiany, które pozwolą taniej i wygodniej odbierać przesyłki. Od początku Black Weeks do aż 28 grudnia 2025 r. Allegro obniża ceny dostaw realizowanych w ramach Allegro Delivery do punktów odbioru i automatów paczkowych. Promocja obejmuje klientów, którzy nie korzystają z pakietu Smart! oraz tych, którzy zamawiają produkty o wartości poniżej 45 zł. W tym okresie koszt dostawy z Allegro wyniesie 9,99 zł zamiast 10,99 zł.
Zajrzyj na stronę kampanii i odkryj wyjątkowe promocje już teraz: https://allegro.pl/strefaokazji/black-friday.

1 Badanie „Trendy zakupowe” zostało zrealizowane przez Danae na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1000 ankiet w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 29.08–05.09.2025 r.

2 The Gauge™: Polska, Nielsen Single Source Panel, 07.2025 r.

3 GfK/Nielsen

4 Promocja trwa do 14.01.2026 tylko dla wybranych użytkowników.

5 Promocja trwa do 14.01.2026, tylko na jeden okres rozliczeniowy. Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżka 59,90 zł.

Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.