Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt ENCZ
Pionierzy Climate Tech w akcji – ruszyła 8. edycja Szkoły Pionierów PFR
Pięćdziesięciu innowatorów rusza do pracy nad projektami ClimateTech. Intensywne warsztaty w Polsce i Szwecji, 110 tys. zł w puli nagród i wsparcie ekspertów – tak zapowiada się 8. edycja Szkoły Pionierów PFR, organizowana przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR) we współpracy z Partnerem Strategicznym Allegro. Program zakończy grudniowa Gala Finałowa, podczas której uczestnicy zaprezentują swoje projekty przed jury i inwestorami.

W tegorocznej edycji uczestnicy w interdyscyplinarnych zespołach będą tworzyć technologie i innowacje przeciwdziałające zmianom klimatycznym, ze szczególnym uwzględnieniem roli sztucznej inteligencji.

W obszarze climate tech inwestorzy szukają dziś rozwiązań, które realnie ograniczają emisje i zużycie energii, a przy tym gwarantują szybki zwrot z inwestycji. Coraz większe zainteresowanie budzą technologie łączące sztuczną inteligencję z energetyką odnawialną i circular economy. W Szkole Pionierów PFR pomysły tworzą uczestnicy, a naszym zadaniem jest dostarczenie im wiedzy, ekspertów i narzędzi, które pomogą przygotować projekty do rozmów z inwestorami. Trzymam kciuki za naszych Pionierów, aby ich ciężka praca przełożyła się na realny sukces biznesowy

powiedziała Eliza Kruczkowska, Dyrektorka Departamentu Rozwoju Innowacji w PFR.

Od pomysłu po MVP
Na Pionierów czekają intensywne tygodnie warsztatów prowadzonych przez doświadczonych praktyków biznesu i ekspertów z branży. Już od pierwszych dni uczestnicy będą uczyć się definiowania problemów z Tomaszem Platą, co-founderem Autenti i autorem podcastu Biznes bez Lukru, a także podczas warsztatów inspiracyjnych poznają wyzwania środowiskowe, z którymi mierzą się wybrane branże. Wyzwania e-commerce przybliżą: Alicja Bieszyńska, Tadeusz Joniewicz oraz Tomasz Ratajczak z Allegro.
W kolejnych dniach uczestnicy zgłębią budowanie unikalnej propozycji wartości z Aleksandrą Pędraszewską, wcześniej odpowiedzialną za Partnerships w ElevenLabs, a także nauczą się, jak mówić o biznesie językiem, który przekonuje inwestorów – w ramach sesji Business Story z Łukaszem Kopińskim z Ribes Technology. Jakub Nagórski, co-founder Briefit.it poprowadzi warsztat o segmentacji i zrozumieniu klienta.
Nie zabraknie też praktycznych narzędzi, takich jak Lean Canvas, a tajniki świata funduszy VC przybliżą eksperci z PFR Ventures. O testowaniu hipotez biznesowych opowie Bartosz Narzelski, venture builder w Future Finance Venture Lab, a o tym, jak skutecznie komunikować projekty z obszaru Climate Tech – Michał Bonarowski, reporter w Radiu 357, w warsztacie poświęconym storytellingowi.
Technologia będzie obecna także w praktyce – Dawid Kin z Allegro opowie jak można wykorzystać GenAI w swojej firmie, a eksperci z Open Innovations House pokażą, jak skutecznie przeprowadzać walidację pomysłów z wykorzystaniem MVP.

Innowacyjność i przedsiębiorczość to fundamenty rozwoju i wartości, które od 25 lat budują Allegro. Dlatego już od ośmiu lat z dumą wspieramy Szkołę Pionierów PFR i pomagamy początkującym przedsiębiorcom przejść drogę od pomysłu do realnego, skalowalnego projektu. Współtworząc ten program, dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem oraz budujemy środowisko sprzyjające rozwojowi innowacji. Wierzymy, że właśnie takie inicjatywy mają realny wpływ na przyszłość polskiej gospodarki, a sukcesy absolwentów Szkoły Pionierów są tego najlepszym dowodem

dodała Marta Byra, CSR Expert w Allegro.

Misja do Szwecji – pioniera zrównoważonego rozwoju
Ważnym punktem tegorocznej edycji jest misja międzynarodowa do Szwecji. Pionierzy wyjadą do Sztokholmu, który uchodzi za europejską stolicę technologii na rzecz klimatu. Tam, we współpracy z Impact Hub, poznają szwedzki ekosystem startupowy, spotkają się z tamtejszymi founderami i funduszami VC oraz dopracują swoje MVP przy wsparciu międzynarodowych ekspertów.
Finał z nagrodami i inwestorami
Program zakończy Gala Finałowa, która odbędzie się 9 grudnia 2025 roku. Zespoły zaprezentują swoje projekty przed jury, ekspertami i potencjalnymi inwestorami. Łączna pula nagród wynosi 110 tys. zł, a nagroda finansowa pomoże najlepszym zespołom w dalszym rozwijaniu ich pomysłów.
Dotychczas w programie uczestniczyło już 350 osób, a startupy absolwentów pozyskały finansowanie na łączną kwotę ponad 270 mln zł. Więcej o programie Szkoła Pionierów PFR można przeczytać na startup.pfr.pl
Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.