Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt EN
TOP Women w e-biznesie - podsumowanie 5. edycji Programu
Allegro już po raz piąty było Partnerem Programu TOP Women w e-biznesie, organizowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu. TOP Women to największy, bezpłatny ogólnopolski program edukacyjno-rozwojowy, który wspiera kobiety w budowaniu i rozwijaniu biznesów online. Inicjatywa cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, co jest dowodem na to, że kobiety na całym świecie dostrzegają ogromny potencjał e-commerce i chcą zdobywać nowe kompetencje.
W tegorocznej edycji wzięło udział 200 kobiet, wybranych spośród ponad 700 zgłoszeń z całej Polski i z zagranicy. Do tej pory Fundacja przeszkoliła już ponad 1200 uczestniczek, oferując im półroczny cykl spotkań z ekspertami i praktykami z branży e-commerce, którzy znają najnowsze trendy oraz rozwiązania dla biznesu.

W każdej kolejnej edycji obserwujemy jak zmieniają się potrzeby kobiet w biznesie. Rosnące zainteresowanie tematyką e-commerce, sztuczną inteligencją i nowymi technologiami pokazuje, że kobiety nie tylko chcą się rozwijać, ale robią to bardzo świadomie. Nasz program pomaga im w tym procesie, oferując wiedzę, praktykę i poczucie przynależności do społeczności, która wspiera i realnie pomaga w rozwijaniu kolejnych inicjatyw 

Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu

Kim są uczestniczki TOP Women?

Program gromadzi kobiety w różnym wieku i na różnych etapach kariery. Najmłodsza uczestniczka miała 18 lat, a najstarsza – 64 lata. Średni wiek to 40 lat, co oznacza wzrost o trzy lata w porównaniu z poprzednią edycją. To wyraźny sygnał, że do programu dołączają także kobiety z większym doświadczeniem zawodowym.
58% uczestniczek mieszka w miastach poniżej 500 tys. mieszkańców – w tym 16% w miejscowościach do 499 tys., 26% w miastach poniżej 100 tys., a 16% w mniejszych miejscowościach i na wsiach. Blisko 58% z nich planuje uruchomić własny biznes w e-commerce, a 23% prowadzi już działalność gospodarczą.

W tej edycji szczególnie doceniłyśmy różnorodność kobiet, które zgłosiły się do programu – zarówno pod względem wieku, jak i doświadczenia. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich była ogromna motywacja i gotowość do działania. To pokazuje, że kobiety z całej Polski – niezależnie od miejsca zamieszkania czy etapu życia – są gotowe rozwijać się cyfrowo i biznesowo 

Dorota Bachman, Członkini Zarządu Fundacji Kobiety e-biznesu

Praktyczne warsztaty i wyjątkowe spotkania

Uczestniczki zdobyły praktyczną wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia biznesu w internecie. Uczyły się, jak założyć działalność gospodarczą, zaprojektować samodzielnie własną stronę internetową oraz zbudować skutecznie sprzedający sklep online. Dużym zainteresowaniem cieszyły się nie tylko wystąpienia ekspertów, ale także szkolenie z ustawiania kampanii w mediach społecznościowych, warsztaty z radzenia sobie ze stresem oraz zajęcia z wykorzystania AI w rozwijaniu biznesu online.
Ekspertki z Akademii Allegro dzieliły się z uczestniczkami doświadczeniem z zakresu e-commerce - przekazywały wiedzę o trendach w e-commerce, jak zacząć sprzedaż na Allegro oraz jak odnieść w tym sukces.
Kulminacją tegorocznej edycji była Gala TOP Women, podczas której uczestniczki miały okazję wysłuchać inspirującej rozmowy z Martą Mikliszańską, dyrektorką ds. polityki publicznej w Grupie Allegro, która podzieliła się obserwacjami dotyczącymi rozwoju zawodowego oraz refleksjami o tym, jak działać efektywnie, mądrze i z pasją.

Wspaniale, że Allegro ponownie aktywnie uczestniczyło w programie Top Women, wspierając kobiety w ich drodze do rozwoju kariery w e-biznesie. To dla nas ogromna motywacja i inspiracja móc dzielić się wiedzą i doświadczeniem z branży e-commerce. Do tegorocznych modułów szkoleniowych dodaliśmy również warsztaty skupione na radzeniu sobie ze stresem, odpowiadając tym samym na potrzeby kobiet, które dopiero zaczynają swoją przygodę w dynamicznym świecie e-biznesu. Jesteśmy przekonani, że dzięki wsparciu naszych ekspertek, coraz więcej kobiet odkryje satysfakcję i sukces w prowadzeniu własnych projektów online 

Marta Mikliszańska, dyrektorka ds. polityki publicznej w Grupie Allegro

Wspólnie budujemy przyszłość kobiet w e-biznesie

Program „Top Women w e-biznesie” zapoczątkowany przez Fundację Kobiety e-biznesu 5 lat temu z powodzeniem rozwija się o nowe obszary edukacyjne oraz nowe komplementarne inicjatywy. Partnerami 5. Edycji programu są: VISA, Allegro, Ceneo, Hebe, Ziaja, PAIH, Simon Kucher, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Przelewy24, Izba Gospodarki Elektronicznej, Message Flow oraz Sky-Shop.
O Fundacji
Fundacja Kobiety e-biznesu to polska organizacja non-profit zajmująca się edukacją z zakresu narzędzi cyfrowych, e-commerce oraz prowadzenia działalności gospodarczej. Organizacja dostarcza analizy rynkowe i prowadzi działania przeciwdziałające wykluczeniu cyfrowemu. Głównym celem Fundacji jest poprawa jakości życia kobiet oraz ich rozwój zawodowy. Fundacja pomaga kobietom, seniorom oraz osobom niepełnosprawnym w rozwoju kompetencji prowadzenia e-biznesu. Jej flagowe projekty to kurs edukacyjny TOP Women w e-biznesie oraz Konkurs Kobieta e-commerce.
Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.