Częstotliwość / typ zakupów | Zakupy administracyjne | Zakupy strategiczne |
Większość lub wszystkie zakupy online | 49% | 43% |
Równie często online jak i stacjonarnie | 31% | 46% |
Większość stacjonarnie | 19% | 11% |
Wyniki nie sumują się do 100% z uwagi na zaokrąglenia
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród przedsiębiorców jasno wskazują, że digitalizacja zakupów jest już standardem dla polskich firm – zdecydowana większość deklaruje, że przynajmniej część swoich zakupów robi w internecie. Niewątpliwie wciąż jednak istnieje przestrzeń do przenoszenia kolejnych obszarów zakupowych do sieci. Dlatego tak ważne jest, by rozwijać rozwiązania i tworzyć je z myślą o firmach – w ramach Allegro robimy to poprzez naszą platformę dla biznesu: Allegro Business, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród kupujących. Tylko w 2024 roku liczba kupujących wzrosła o 31% rok do roku.
– podkreśla Piotr Truszkowski, Head of Allegro Business.
1 Wzrost sprzedaży detalicznej w grudniu 2024 wyniósł 2,7% rok do roku. Dane cytowane za GUS: https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5466/14/121/1/dynamika_sprzedazy_detalicznej_w_grudniu_2024.pdf