Jak pokazuje badanie Danae dla Allegro1, dwie trzecie Polaków (65%) uważa walentynki za istotne święto ⎼ jednak to właśnie najmłodsza grupa (18–24 lata) napędza ten entuzjazm. Aż 40% z nich wskazuje dzień zakochanych jako “bardzo ważną” okazję do świętowania. Z badania wynika również, że to mężczyźni wydają więcej na prezent dla swojej drugiej połówki.
Wszyscy badani | Kobiety | Mężczyźni | |
do 50 złotych | 21.40% | 24.90% | 18.04% |
od 51 do 100 złotych | 29.60% | 30.20% | 29.02% |
od 101 do 300 złotych | 14.00% | 9.39% | 18.43% |
od 301-500 złotych | 5.00% | 2.86% | 7.06% |
powyżej 500 złotych | 1.80% | 1.22% | 2.35% |
Nie kupuję prezentów z tej okazji | 28.20% | 31.43% | 25.10% |
1 Raport Danae dla Allegro, badanie przeprowadzone metodą wywiadów CAWI na reprezentatywnej grupie 500 dorosłych Polaków (n=500). Badanie przeprowadzone w czerwcu 2024.