Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt EN
Aż 3 na 4 Polaków przyznaje, że otrzymuje nietrafione świąteczne prezenty. Blisko połowa chowa je na dnie szafy, zamiast dać im drugie życie
  • Ponad 75% z nas otrzymuje nietrafione prezenty świąteczne – zazwyczaj nie odpowiadają one gustom obdarowanych (46%) lub są im niepotrzebne (45%). Mimo to prawie połowa Polaków przyznaje, że zatrzymuje takie upominki, nawet jeśli ich nie używa.
  • Właśnie wystartowała coroczna akcja Allegro Lokalnie „Sprzedaj nietrafiony prezent”, w ramach której klienci mogą dać otrzymanym podarunkom drugie życie.
  • Jak pokazują dane Allegro Lokalnie, w ciągu 3 tygodni po świętach na platformie widoczny jest wzrost liczby nowych ofert w kategoriach prezentowych, szczególnie w takich jak: kultura i rozrywka, elektronika, moda i zabawki.

Co zrobić z nietrafionym prezentem?

Według badania1, przeprowadzonego na zlecenie Allegro przez SW Research, nietrafionymi podarunkami zazwyczaj są ubrania i akcesoria (37%), dekoracje do domu i ogrodu (29%), jedzenie i napoje (28%) oraz kosmetyki czy perfumy (24%). Co ciekawe, w nasze gusta i potrzeby częściej nie wpasowują się prezenty od przyjaciół i znajomych (40%) niż rodziców czy rodzeństwa (blisko 15%). Małżonkowie i partnerzy odpowiadają za 10% nietrafionych prezentów, a teściowie – jedynie za 1%.
Jakie upominki uznajemy za nietrafione? W szczególności te, które nie odpowiadają naszym gustom (46%), są nam niepotrzebne (45%) lub niepraktyczne (28%). Mimo to blisko połowa respondentów przyznaje, że zatrzymuje takie prezenty, choć ich nie używa. Zamiast chować kolejne niechciane podarunki na dnie szafy, lepiej dać im drugie życie, np. sprzedając je na Allegro Lokalnie. Jak pokazują dane, w ciągu 3 tygodni po świętach widać wyraźny wzrost ofert na tej platformie w typowo prezentowych kategoriach: kulturze i rozrywce, elektronice, modzie czy zabawkach. Wśród najczęściej pojawiających się przedmiotów znajdziemy płyty z muzyką, akcesoria GSM, bluzki, sukienki i spódnice, komiksy o superbohaterach, a także figurki i puzzle.
Zdjecie_dostawy_v8 (2).jpg

Jak reagujemy na nietrafione podarunki?

Prezenty, choć darowane z sercem i dobrymi intencjami, nie zawsze muszą nam się podobać. Jakie strategie stosujemy, aby wybrnąć z niezręcznej sytuacji? W przypadku otrzymania nietrafionego prezentu wiele osób stara się nie urazić wręczającego – niemal połowa (48%) udaje, że prezent im się podoba. Większość odczuwa wdzięczność, choć część czuje się zakłopotana (23%) lub rozczarowana (19%). Zdarzają się jednak również osoby, które nigdy nie udają radości (12%) i otwarcie mówią, że prezent im nie odpowiada.
Niezależnie od powodów czy okoliczności możemy tego typu nietrafionym prezentom podarować drugą szansę. Już od 27 grudnia klienci Allegro Lokalnie mogą wystawić na platformie swoje podarunki w ramach akcji “Sprzedaj nietrafiony prezent”. Wystarczy jedynie dodać zdjęcie, uzupełnić krótki opis i sprawić, że niechciany przez nas przedmiot zyska uznanie innej osoby. Klienci mogą szukać wśród wielu różnych ofert - często są to nowe i pełnowymiarowe produkty, które upolować można w zdecydowanie niższych cenach. Dodatkowo między 27 grudnia a 8 stycznia klienci Allegro Lokalnie, którzy wystawią przynajmniej 3 ogłoszenia, mają szansę na zdobycie 5 Monet. Jeśli uda im się sfinalizować przynajmniej jedną transakcję w tym okresie, mogą w nagrodę otrzymać kolejne 5 Monet. Podarowanie drugiego życia niechcianym prezentom to nie tylko doskonały sposób na rozpoczęcie noworocznych porządków, ale także szansa na zwiększenie swoich finansów. W ten sposób możemy przyczynić się do bardziej zrównoważonego podejścia i sprawić, że trafią one do osób, które naprawdę ich potrzebują.
Więcej informacji na temat akcji „Sprzedaj nietrafiony prezent” przeczytasz tutaj: Sprzedawaj nietrafione prezenty na Allegro Lokalnie.

1 Badanie „Otrzymywanie prezentów”, SW Research dla Allegro, grudzień 2024

Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.