Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt EN
Ponad 6,5 mln allegrowiczów skorzystało z ubiegłorocznych promocji Black Weeks. Na platformie właśnie ruszyły dni najlepszych rabatów
  • Allegro jest platformą, która pierwsza przychodzi Polakom na myśl, gdy chcą zrobić zakupy w ramach Black Week. 
  • Podczas festiwalu Black Weeks w 2023 roku ponad 6,5 mln osób skorzystało z rabatów dostępnych na Allegro.
  • Większość badanych (69%) sprawdza, ile dany produkt kosztował przed promocją, weryfikując najniższą cenę z ostatnich 30 dni.
  • Na Allegro rozpoczęły się właśnie 2 tygodnie najlepszych promocji: w cenach niższych nawet o 50% będzie można znaleźć tysiące produktów, w tym m.in. artykuły marek: Apple, Acer, Lenovo, Marshall, HP, Nintendo, Bosch, Dyson, LEGO, Hasbro, Mattel.
W październikowym badaniu SW Research1, Allegro odnotowało najwięcej wskazań jako miejsce w internecie, w którym Polacy najczęściej korzystają z promocji na Black Friday oraz Black Week (48%). Zainteresowanie promocjami dostępnymi na platformie potwierdzają dane własne Allegro: tylko w ubiegłym roku ponad 6,5 mln allegrowiczów zrobiło zakupy z rabatami w ramach Black Weeks. Sprawdziliśmy, co pomaga kupującym w podjęciu decyzji zakupowej w najgorętszym okresie jesiennych promocji i jakich ofert oczekują w tegorocznym sezonie wyprzedaży.
Większe zaufanie do promocji
Zdecydowana większość badanych (73%) deklaruje, że korzysta z sezonowych wyprzedaży. Najpopularniejsze są te na przełomie sezonów: wiosny i lata oraz jesieni i zimy. Blisko 66% Polaków zdarzyło się też zrobić zakupy podczas samego Black Week. Badani najchętniej korzystają wtedy z wcześniej przygotowanej listy produktów. Również podejście do cen wskazuje, że w większości robimy dobrze przemyślane zakupy. 
Jak pokazuje badanie Danae dla Allegro2, polscy kupujący zdecydowanie doceniają informację o najniższej cenie z ostatnich 30 dni ⎼ 69% ankietowanych sprawdza, ile produkt kosztował przed promocją. W tej grupie znacznie częściej robią to kobiety (75%) niż mężczyźni (63%). Jak deklarują badani, rozwiązanie to pozwala im poczuć się pewniej, gdy wybierają daną ofertę (64%). Zaufanie kupujących to jednak nie jedyna korzyść transparentnej komunikacji rabatów. Dla ponad połowy badanych to także sposób na lepsze planowanie wydatków (58%). Zdecydowana większość ankietowanych (71%) deklaruje też, że dzięki oznaczeniu najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed obniżką łatwiej jest im porównywać dostępne promocje.
W jakich kategoriach liczymy na najlepsze rabaty?
W jakich kategoriach Polacy będą szukać specjalnych promocji podczas tegorocznego Black Friday i Black Weeks? Badani wskazywali na zainteresowanie “odzieżą i obuwiem” ⎼ aż 45% z nich szczególnie liczy na niższe ceny w tej kategorii, tuż za nimi znalazły się “kosmetyki i perfumy (33%)”. Niemal co trzecia osoba, która planuje zakupy na tegorocznym Black Week liczy z kolei na atrakcyjne ceny elektroniki oraz sprzętu AGD i RTV
Atrakcyjne oferty ulubionych marek z każdej kategorii znajdą na Allegro. W kampanii, która potrwa jeszcze do 2 grudnia znaleźć można tysiące produktów w cenach niższych nawet o 50% a wśród nich produkty topowych marek, w tym oferujących elektronikę, jak np: Nintendo, Acer, HP, Lenovo, Marshall czy sprzęt i wyposażenie domu: Tefal, Bosch, Dyson, Gerlach, Zwieger. Nie zabraknie też ofert modowych i kosmetycznych ⎼ w ramach kampanii w promocjach znaleźć można produkty marek adidas, Puma, Wrangler, Calvin Klein czy La Roche-Posay. Najlepsze oferty można łatwo wyszukać na stronie kampanii: https://allegro.pl/strefaokazji/black-friday 
Sprawdź wybrane promocje startujące 18 listopada:
Black_week_biuro_prasowe_2880x1440_png_v2.png
Czy to już czas na świąteczne zakupy?
Jak pokazują dane Allegro, w ubiegłym roku jednym z najczęściej wyszukiwanych haseł podczas Black Weeks był “kalendarz adwentowy”. Koniec listopada to moment, gdy myślami coraz więcej z kupujących jest już przy świątecznych zakupach. Jak wskazują wyniki badania SW Research, nadchodzące święta i uroczystości to pretekst do zakupów na Black Week dla niemal co drugiej badanej osoby z tych planujących zakupy na Black Weeks (45%). Na jakie oferty mogą liczyć kupujący, którzy poszukują prezentów świątecznych? Gratką będą z pewnością produkty marek takich Hasbro, LEGO, Mattel czy Nintendo, które znakomicie sprawdzą się pod choinką.
Sprawdź najlepsze pomysły na świąteczny prezent:
Skorzystaj z wygodnych dostaw
Podczas Black Weeks na allegrowiczów czeka szereg dodatkowych akcji promocyjnych. Tradycyjnie już, użytkownicy programu Allegro Smart! będą mieli dostęp do wyjątkowych ofert dostępnych jedynie z aktywnym pakietem. Wszyscy smartowicze mogą cieszyć się też bezpłatnymi dostawami w ramach pakietu z obniżoną minimalną wartością zamówienia, która do końca festiwalu (2 grudnia) wyniesie tylko 30 złotych dla dostaw do pobliskiego punktu odbioru bądź automatu paczkowego. Oczywiście użytkownicy Smart! mogą niezmiennie zamówić paczkę do domu przy zakupach za minimum 65 zł. Specjalna oferta czeka też na nowych subskrybentów i osoby, które zdecydują się przedłużyć swój pakiet. Bezpłatna wersja próbna Smart! zapewni aż 8 darmowych dostaw do wykorzystania bezpłatnie przez 8 kolejnych miesięcy3, a za roczny pakiet bez limitów dostaw i zwrotów zapłacimy jedyne 39,90 złotych, czyli o 20 zł mniej niż w regularnej cenie4 ⏤ zarówno w przypadku nowych użytkowników, jak i osób przedłużających aktywną subskrypcję.
Black Weeks to czas, gdy liczba zamówień ⏤ i co za tym idzie ⏤ “paczek w drodze” rośnie. Aby jeszcze wygodniej kontrolować wszystkie przesyłki, klienci mogą skorzystać z programu Allegro Delivery, który oferuje dostawy do automatów i punktów odbioru Allegro One oraz ORLEN Paczka, jak również dostawy One Kurier by Allegro. Program zapewnia opiekę Allegro na każdym etapie, od nadania po odbiór paczki, oferując wsparcie zespołu obsługi klienta, wygodny proces zwrotów oraz rozpatrywanie reklamacji logistycznych w ciągu 7 dni, bez zbędnych formalności. Dzięki Allegro Delivery klienci w jednej aplikacji Allegro znajdą informacje o statusach wszystkich zamówień, uzyskają pomoc, a także zdalnie otworzą skrytkę w automacie paczkowym.

1 SW Research na zlecenie Allegro, badanie zrealizowane metodą wywiadów online (CAWI) w dniach 21-24 października 2024 na reprezentatywnej próbie 800 osób. 

2 Raport Danae “Trendy zakupowe 2024”, badanie przeprowadzone w czerwcu 2024 metodą wywiadów CAWI na reprezentatywnej grupie 500 osób (n=500) robiących zakupy w internecie.

3 Promocja trwa do 23.12.2024 i mogą z niej korzystać tylko użytkownicy, którzy nie brali udziału w promocji “Aktywuj Smart! za darmo” i nie posiadali płatnej wersji Smart!

4 Najniższa cena rocznego pakietu Smart! w ostatnich 30 dniach przed promocją to 59,90 zł

Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.