Aż 33% kupujących online zaczyna proces zakupowy na Allegro. Nie bez przyczyny – oferujemy szeroki wybór produktów, co ceni 79% badanych, a jednocześnie kupujący wiedzą, że mogą ufać zakupom na Allegro, na co wskazuje 76% respondentów. Współpracujemy z licznymi renomowanymi markami i oficjalnymi dystrybutorami. Tylko w pierwszej połowie roku na naszej platformie pojawiło się blisko 50 nowych oficjalnych sklepów marek. Konsumenci doceniają też różnorodne metody dostawy (81%), konkurencyjne ceny (68%) oraz dokładne opisy produktów (69%).
Katarzyna Wosiek, dyrektorka kategorii moda w Allegro
Śledzenie trendów jest kluczowe w budowaniu świadomości marki i efektywnej komunikacji z konsumentem. Widzimy, że coraz więcej z nich dociera do Polski z Azji – popularne stają się na przykład streamingi zakupowe czy pop-up store’y. Sezonowość, odpowiedzialność społeczna oraz rosnąca popularność rzeczy z drugiej ręki to również zjawiska, które kształtują zachowania zakupowe Polaków.
Katarzyna Wosiek
1 Obowiązuje minimalna wartość zamówienia
Notatka metodologiczna
Badanie przeprowadzone na zlecenie Allegro przez agencję badawczą Minds&Roses. Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2024 roku na reprezentatywnej grupie 1000 kupujących produkty z kategorii moda (ubrania, dodatki i akcesoria odzieżowe, obuwie, bielizna, ubrania dziecięce) oraz dodatkowej grupie osób w wieku 16-24 lata (n=200).