Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Allegro zmienia sposób prezentowania ofert, by ułatwić klientom zakupy na platformie

Allegro wprowadza nową metodę prezentacji ofert, by jeszcze bardziej ułatwić zakupy na platformie. Od 1 października wszyscy użytkownicy zobaczą na platformie oferty zebrane w listy produktów. Jest to znaczący krok w poprawie doświadczenia zakupowego.

Wprowadzana zmiana to finalny etap procesu, który Allegro realizuje od kilku lat. Jego celem jest stworzenie Katalogu Produktów Allegro. Dzięki temu sprzedawcy będą mogli skupić się na kluczowych aspektach, takich jak warunki sprzedaży i jakość obsługi klienta, poświęcając mniej czasu na przygotowanie i wystawianie ofert.

Czym jest Katalog Produktów Allegro?

Allegro przeszło długą drogę od platformy aukcyjnej do nowoczesnego marketplace’u, zrzeszającego dziś około 150 tys. wyspecjalizowanych sprzedawców. Obecnie ulubiona platforma zakupowa Polaków intensywnie pracuje nad stworzeniem Katalogu Produktów, który uporządkuje oferty w sposób intuicyjny i przejrzysty.
W praktyce oznacza to, że wszystkie oferty dotyczące tego samego produktu będą ze sobą powiązane. Na przykład, jeżeli kilku sprzedawców oferuje ten sam model telewizora, ich oferty zostaną połączone pod jednym produktem w katalogu na podstawie kodu EAN. W ten sposób klienci zobaczą listę produktów dopasowanych do ich wyszukiwania, a klikając w wybrany produkt, otrzymają zestawienie dostępnych ofert.

Zmiany dla klientów

Allegro chce uprościć i przyspieszyć proces zakupowy, umożliwiając szybkie porównanie wszystkich ofert dotyczących danego produktu. Z testów Allegro wynika, że klienci korzystający z listy produktów częściej dodają produkty do koszyka i dokonują zakupów. Jak szacuje Allegro dla sprzedających na platformie oznacza to przynajmniej 6 milionów transakcji rocznie więcej. Co więcej, kupujący na stronie wyszukiwania zobaczą średnio ok. 4 razy więcej produktów, co znacząco ułatwi i przyspieszy ich zakupy.

Zmiany dla sprzedających

Dla sprzedających nowa lista produktów oznacza przede wszystkim zmianę w zakresie widoczności ich ofert oraz nowe szanse na zwiększenie sprzedaży. Dane platformy wskazują, że oferta reprezentująca dany produkt daje sprzedającym średnio nawet pięciokrotnie większe szanse na sprzedaż. Kluczowym zadaniem sprzedających staje się zatem optymalizacja ofert pod kątem uzyskania oznaczenia Top Oferta, co wiąże się z ceną oferty, jej jakością, jakością sprzedaży, zaangażowaniem klientów oraz czasem dostawy. Aby wspomóc sprzedawców, Allegro wprowadziło szereg narzędzi wspierających sprzedaż. Są to między innymi narzędzia do automatycznego zarządzania cenami, opcje promowania oraz Panel "Jakość mojej sprzedaży", który na bieżąco sugeruje, co można poprawić, by osiągać lepsze wyniki.
Dodatkowo, Allegro oferuje narzędzia poprawiające widoczność ofert oraz wyjaśniające, jak je łączyć z produktami. Raport Allegro Analytics dostarcza szczegółowych danych na temat sprzedaży w ramach Top oferty, co pozwala lepiej zrozumieć korzyści z promowania ofert. Allegro organizuje również działania edukacyjne wspierające sprzedawców. Oprócz strony z poradnikami sprzedaży, platforma 27 sierpnia zorganizuje specjalny webinar, na którym przedstawi nowe zmiany i możliwości dla sprzedających.
Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.