Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Jak wakacje, to… remont? Ponad 21% Polaków stawia na renowację domu i ogrodu

Lato to czas wakacyjnych wyjazdów i rodzinnych spotkań, ale coraz więcej Polaków widzi w nim także idealny moment na zaopiekowanie się swoim domem. Jak wynika z nowego badania Allegro1, 30% Polaków planuje spędzić wakacje w domu, a powodem takiej decyzji może być m.in. chęć poświęcenia czasu różnym pracom związanym z domem i ogrodem (21%).

Co piąty Polak odświeży swoją przestrzeń

Podczas gdy liczni czekają już na swój upragniony urlop, aż 30% ankietowanych w badaniu Danae dla Allegro “Trendy zakupowe 2024” deklaruje, że wakacje spędzi w domu. Nie wynika to bynajmniej z braku środków finansowych, ale z chęci przeznaczenia ich na odświeżenie swoich czterech kątów. Według raportu, 21% Polaków planuje poświęcić urlop na prace w domu i ogrodzie. Decyzje te mogą być spowodowane potrzebą poprawy warunków mieszkalnych czy realizacją długo odkładanych projektów. Jednymi z najczęściej remontowanych przestrzeni są kuchnie, łazienki i pokoje dzienne. Znaczący wzrost zainteresowania w okresie letnim odnotowują także prace związane z modernizacją cieplną budynków oraz zmianą źródła  energii (fotowoltaika, pompy ciepła).

Popularne produkty remontowe

Zgodnie z danymi Allegro, w okresie wakacyjnym, po miesiącach dominacji produktów z kategorii Ogród, wśród najczęściej wyszukiwanych fraz zaczynają przeważać terminy związane z wyposażeniem wnętrz, umeblowaniem oraz remontami. W lipcu i sierpniu 2023 r. liczba sprzedanych przedmiotów remontowych na Allegro wzrasta. Sezon remontowy rozpoczyna się zazwyczaj od kategorii stricte budowlanych (np. ogrodzenia i bramy, schody, drzwi), następnie klienci płynnie przechodzą do remontu wnętrz i prac wykończeniowych. Już od końca czerwca widoczna jest tendencja wzrostowa w sekcjach meble, wyposażenie, oświetlenie, ściany i elewacje oraz podłogi, jednak to w sierpniu sprzedaje się najwięcej produktów z wymienionych kategorii. Wśród najpopularniejszych słów kluczowych znajdują się: lampa, szafka, łóżko, drzwi, materac, krzesło, farba.
iStock-668040434_2880x1440.jpg
Co najczęściej kupujemy  w okresie wakacyjnym z kategorii Dom i Ogród? Są to przede wszystkim farby i akcesoria malarskie, drzwi i podłogi, akcesoria łazienkowe, a także klimatyzacja i produkty do modernizacji cieplnej. Z mebli najchętniej sięgamy po materace, łóżka oraz szafy, a w kategoriach związanych z wykończeniem lub odświeżeniem mieszkania dominują osłony okienne (rolety, zasłony etc.), lampy wiszące, pościel i koce, źródła światła oraz dywany. Wśród kategorii odnotowujących największe wzrosty ruchu w czerwcu 2024 r. znajdują się ogrodzenia i bramy, schody i ściany i elewacje.
Najbardziej popularnymi produktami są przenośne klimatyzatory, akumulatory do elektronarzędzi marki Makita, szlifierki kątowe Bosch, stelaże podtynkowe Geberit, piany montażowe Linarem, farby lateksowe Tikkurila oraz inwertery fotowoltaiczne.

Mniejszy budżet? To nie problem

Zakupy remontowe na Allegro dokonywane są głównie przez mężczyzn (58%), w przedziale wiekowym 25-44 lata, zamieszkujących wsie oraz miejscowości do 50 tys. mieszkańców. Średnia wartość koszyka zakupowego w kategoriach związanych z renowacją wynosi 189 zł. Dobrą taktyką na realizację remontowych planów przy niższych kosztach jest zakup narzędzi i akcesoriów z drugiej ręki. Można zaobserwować, że sprzedaż elektronarzędzi na Allegro Lokalnie wzrasta zazwyczaj w lipcu i sierpniu, a większe zainteresowanie widoczne jest także w kategorii hydraulika oraz akcesoriów niezbędnych przy remoncie łazienek. Rurki, zawory, uszczelki – to często pojedyncze sztuki sprzedawane przez osoby prywatne, które chcą się pozbyć nadwyżki z własnych remontów, dlatego zazwyczaj dostępne są w bardzo atrakcyjnych cenach.
Wakacje to nie tylko czas na relaks i podróże, ale również na odświeżenie wnętrz i inwestycję we własny azyl. Allegro oferuje szeroki wybór zarówno nowych, jak i używanych produktów, które pomogą wyremontować domową przestrzeń nawet przy ograniczonym budżecie.

1 Danae. "Trendy zakupowe 2024." Badanie wykonane na zlecenie Allegro, 2024.

Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.