Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Konflikt majonezowy, czyli polski stół wielkanocny w centrum gorącej dyskusji

Gdy wielkanocne przygotowania wchodzą w decydującą fazę rozpoczyna się również gorąca kulinarna dyskusja o… majonezie. W internecie pojawiają się majonezowi eksperci, którzy prześcigają się w analizach idealnego smaku, a w kuchennych kuluarach rozgrywają się zagorzałe dyskusje na temat wyższości wybranych marek nad innymi. 

Allegro postanowiło przyjrzeć się preferencjom zakupowym swoich klientów, którzy robią zakupy przed świętami wielkanocnymi. Pierwsze miejsca na podium raczej nikogo nie zaskoczą - jeśli chodzi o liczbę transakcji to standardowo na pierwszym miejscu uplasowały się majonezy: Kielecki oraz Winiary, a zaraz za nimi na drugim miejscu jest marka Develey. Coroczny konflikt toczy się głównie pomiędzy dwiema pierwszymi markami, a ku zaskoczeniu na trzecim miejscu pojawił się majonez japoński Kewpie, który cieszy się sporą popularnością wśród klientów Allegro. Platforma postanowiła sięgnąć głębiej i przeanalizować nie tylko to co kupujemy, ale również to co wpisujemy w wyszukiwarce. Jak pokazują dane, coraz to intensywniejsze poszukiwania majonezu rozpoczynają się już około 10 marca - to wtedy w wyszukiwarce coraz częściej pojawia się to słowo. Szczyt wyszukiwań majonezu Winiary wypadł 14 marca. Natomiast fani majonezu Kieleckiego wybierają późniejsze zakupy, ponieważ najwięcej wyszukiwań pojawiło się 20 marca. 
Skoro nie można jednoznacznie rozstrzygnąć konfliktu majonezowego, warto także spojrzeć czego poza nim najczęściej szukamy przed świętami w kategorii Supermarket. Są to przede wszystkim słodycze - różnego rodzaju czekolady, bombonierki czy czekoladowe jajka i króliki. Dodatkowo ewidentnie uzupełniamy zapasy kawy i herbaty przed spotkaniami w rodzinnym gronie. Klienci poszukują także różnego rodzaju kremów czy czekolady do fondue do stworzenia wielkanocnych wypieków.