Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Allegro Advertising z europejską nagrodą e-commerce

Wprowadzone przez Allegro Advertising rozwiązanie ML Listing otrzymało pierwsze miejsce w kategorii Sales & Growth w konkursie E-Commerce Germany Awards 2024. W konkursie brało udział przeszło 350 firm, które rywalizowały w 12 różnych kategoriach. 

ML Listing (Captain) to technologia stworzona przez Allegro, która bazuje na machine learning i w oparciu o dynamiczne sekwencjonowanie reklam w wynikach wyszukiwania dopasowuje je do aktualnych potrzeb kupującego. Jej powstanie poprzedziła integracja silnika wyszukiwarki i reklamowego, która pozwoliła na zwiększenie ROAS (zwrot z inwestycji na reklamę) dla sprzedawców o ponad 25%.

Bardzo cieszymy się, że na poziomie europejskim docenione zostało rozwiązanie, które służy zarówno kupującym i sprzedającym na Allegro. Z jednej strony wspiera doświadczenie zakupowe kupujących, jeszcze lepszym dopasowaniem wyników wyszukiwania. Z drugiej strony - pozwala jeszcze efektywniej zarządzać sponsorowanymi ofertami, na czym skorzystają sprzedający

- mówi Marcin Bruś, Advertising Director w Allegro.

E-Commerce Germany Awards wyróżnia najbardziej obiecujące i innowacyjne rozwiązania w silnym pod względem rozwoju e-commerce. Mechanizm został nagrodzony w kategorii Sales & Growth. Kategoria skupia najlepsze narzędzia od Marketing Automation po SEO, które m.in. zwiększają przychody, wpływają na wzrost biznesu czy poprawiają zaangażowanie klientów. Kryteria wyboru obejmowały innowacyjność, wpływ na generowanie przychodów, doświadczenia użytkownika i zdolność dostosowywania się do ewoluującej dynamiki rynku.
Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce i w regionie. Dzięki najszerszej na rynku ofercie i atrakcyjnym cenom platforma ma 14,5 miliona aktywnych kupujących w Polsce i prawie 19 milionów w całej grupie. Reklamodawcy korzystają z takiej bazy klientów, co przełożyło się na wzrost przychodów reklamowych Allegro o prawie 38% r/r w samym trzecim kwartale. Platforma oferuje swoim sprzedawcom ponad kilkadziesiąt rozwiązań w modelach managed-service i self-service, które budują biznes klientów, zwiększając widoczność i konwersję ich ofert.