Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Połowa dorosłych Polaków otwarcie mówi, jaki prezent chce dostać na święta
  • Przygotowania do świąt rozpoczęte! Według badania SW Research dla Allegro* największy odsetek badanych zamierza w tym roku wydać na prezenty świąteczne od 201 zł do 500 zł.
  • Co czwarty Polak ma problem z wyborem prezentu dla drugiej połówki. Trudności pojawiają się także z zakupami świątecznymi dla dzieci (24%) i rodziców (23%).
  • Allegro przygotowało dla swoich klientów szeroką ofertę prezentów świątecznych, a także kalendarz adwentowy, w którym każdego dnia będą czekały na nich wyjątkowe promocje.
  • 1 grudnia ruszyła świąteczna kampania Allegro. W tegorocznej reklamie pt.  “Dom” Allegro przychodzi do klientów z chwytającą za serce historią starszego mężczyzny oraz jego rodziny.
Wręczanie prezentów świątecznych to jedna z ulubionych tradycji praktykowanych w naszych domach. Jednak musimy się najpierw do tego  odpowiednio przygotować - jak to robimy? Badanie zwyczajów zakupowych Polaków na Święta Bożego Narodzenia przeprowadzone na zlecenie Allegro przez SW Research pokazało, że wielu z nas podchodzi do tematu prezentów strategicznie, odpowiednio wcześnie rozpoczynając zakupy. Blisko 6 na 10 Polaków kupuje prezenty świąteczne przed rozpoczęciem grudnia, a 27% na początku tego miesiąca. Jako powód badani wskazują chęć uniknięcia stresu związanego z poszukiwaniem prezentów na ostatnią chwilę (46%), szukanie inspiracji na ciekawsze prezenty (40%) lub trafianie na wyjątkowe promocje pozwalające zakupić produkt o lepszym stosunku jakości do ceny (38%). Dla tych, którzy planują swoje zakupy w grudniu, Allegro przygotowało specjalne oznaczenie o przewidywanym czasie dostawy. Dzięki oznaczeniu z ikoną czerwonego prezentu klienci będą wiedzieli, czy mogą zamówić dany produkt, tak aby otrzymać go jeszcze przed świętami.

Niespodzianka czy pewny sukces?

Blisko 3 na 10 badanych stara się zaskoczyć swoich bliskich i nie pyta ich, co chcą dostać pod choinkę. Większość jednak, bo aż połowa dorosłych Polaków, otwarcie rozmawia o życzeniach prezentowych i chce mieć pewność, że druga osoba będzie zadowolona. Takie rozwiązanie widać przynosi zamierzony skutek, bowiem 3 na 4 badanych nigdy nie zwróciło do sklepu nietrafionego prezentu świątecznego. W Polsce zachowała się także tradycja pisania listów do świętego Mikołaja, którą praktykuje 16% badanych. Co 10 osoba wykorzystuje inne formy komunikacji, takie jak przesyłanie linków internetowych czy dzielenie się wskazówkami za pomocą mediów społecznościowych, e-maili lub SMS-ów. 

Jak nie Święty Mikołaj, to kto?

Aż 60% badanych przyznało, że dostaje prezenty od Świętego Mikołaja - o pozostałych pamiętają kolejno: Gwiazdor (10%), Dzieciątko (7%), Gwiazdka (6%) i Aniołek (4%). Co ciekawe,12% Polaków wręcza podarunki bliskim w swoim imieniu. Dziewięciu na 10 Polaków rozpakowuje prezenty po kolacji wigilijnej. Jaka forma obdarowywania cieszy się największą popularnością? Prawie połowa badanych wyjmuje prezenty bezpośrednio spod choinki, a 3 na 10 Polaków wręcza je osobiście.. Zaledwie 15% przyznaje, że u nich podarki rozdaje sam Święty Mikołaj.

Najlepsze ceny pod choinką

Jak pokazało badanie SW Research poszukiwanie prezentów nie należy do najprostszych zadań - co czwarty Polak ma problem z wyborem prezentu dla drugiej połówki, dzieci i rodziców. W szukaniu pomysłów pomocny będzie “Prezentownik”, który znaleźć można w aplikacji Allegro. Ponadto, platforma będzie odliczać do Wigilii razem ze swoimi klientami, dzięki wyjątkowemu kalendarzowi adwentowemu, w którym każdego dnia będą na nich czekać specjalne promocje. Kalendarz znaleźć można w aplikacji Allegro, a pomysły na świąteczne prezenty dostępne są na specjalnej stronie: https://allegro.pl/swieta/prezenty
Grafika_swiateczna_Alikacja_2880x1440_v1.png

Jak znaleźć świąteczne oszczędności

Największy odsetek badanych (39%) planuje w tym roku wydać na prezenty między 201 a 500 zł. Blisko co czwarta osoba chce przeznaczyć na ten cel kwotę z przedziału 501-1000 zł, a ponad 1000 zł wyda blisko 1 na 10 osób. Wiele osób do obdarowania to spore obciążenie dla naszego budżetu, dlatego w trakcie świątecznych zakupów szukamy sposobów na oszczędności. W poszukiwaniu najlepszych cen klientom Allegro pomagają oznaczenia “Gwarancji Najniższej Ceny”, które dają im pewność, że znaleźli najtańszą ofertę wśród wybranych sklepów online. 
Warto także korzystać z Allegro Smart!, ponieważ  klienci otrzymują nielimitowaną liczbę dostaw kurierem oraz do tysięcy automatów paczkowych i punktów odbioru, a także bezpłatne zwroty. Nowi użytkownicy mogą skorzystać z programu Smart! na Start - w ramach bezpłatnego okresu próbnego otrzymają aż 5 darmowych dostaw w ciągu 3 miesięcy! Cena regularna usługi Allegro Smart! wynosi 59,90 zł rocznie lub 14,99 zł miesięcznie, a do programu lojalnościowego można dołączyć na stronie: https://allegro.pl/smart.

Poczuj magię nadchodzących świąt…

Już dzisiaj ruszyła świąteczna kampania Allegro. W nowej reklamie pt.  “Dom” platforma zwraca uwagę, aby w święta podarować naszym bliskim troskę i miłość. Historia relacji starszego mężczyzny i jego syna pokazuje nam, że najpiękniejszym prezentem, jaki możemy dać drugiemu człowiekowi to sprawić, by poczuł się potrzebny i sprawczy. Zobacz świąteczną reklamę Allegro poniżej.
Aby wyświetlić treść poprawnie zaakceptuj pliki cookies.

*Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie 1000 osób, w dniach 15-18 listopada 2023 roku.

Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.