Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Raport Allegro: aż 59% osób w wieku 18-24 lat zmieniło swoje preferencje zakupowe w ciągu ostatniego roku. Jak młodzi ludzie kupują online?
  • Według raportu „Preferencje zakupowe w Internecie”1, który dla Allegro przygotowało SW Research, w ciągu ostatniego miesiąca od prowadzonego badania aż 84% osób w wieku 18-24 lat dokonało zakupów online.
  • Młodzi konsumenci, zwłaszcza osoby w wieku 18-34 lat, preferują zakupy online za pomocą smartfonów, co stanowi aż 59% wszystkich zakupów online w tej grupie wiekowej.
  • Niemal połowa osób z tej samej grupy wiekowej (48%) oszczędza, szukając okazji i kupując większe ilości produktów. Akcja Gwarancja najniższej ceny Allegro może być więc dla nich pomocnym narzędziem w tych dążeniach.
Raport "Preferencje zakupowe w Internecie" przygotowany dla Allegro przez SW Research wyraźnie pokazuje, że zakupy online stały się dominującym kanałem zakupowym wśród młodych ludzi. Aż 84% osób w wieku 18-24 lat dokonało zakupów online w ciągu ostatniego miesiąca, a aż 39% osób w tej grupie wiekowej korzysta z tej formy zakupów przynajmniej raz w miesiącu.

Jak kupują młodzi Polacy?

E-commerce nie jest już tylko uzupełnieniem tradycyjnych zakupów, ale integralną częścią codziennego życia młodych konsumentów. Analizując preferencje zakupowe osób w wieku 18-34 lat można zauważyć, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy znaczenie w decyzjach zakupowych zyskały jakość (33%) oraz cena produktów (32%). Cena produktu jest też wskazywana jako najważniejszy czynnik przez 20,5% w tej grupie respondentów, szczególnie, kiedy dokonują zakupów o wartości 300-750 zł (22,6%). Istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych odgrywają również koszt i czas dostawy. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów w zakupach online są moda (58%), uroda (34%) i elektronika (33%).
Kolejne czynniki, które mogą być decydujące o przewadze konkurencyjnej firm e-commerce to dostosowanie platform zakupowych do potrzeb mobilnych użytkowników oraz zapewnienie wygodnych i responsywnych interfejsów platform sprzedażowych. Według raportu młodzi konsumenci, zwłaszcza w wieku 18-34 lat, preferują dokonywanie zakupów online za pomocą smartfonów. Z wykorzystaniem urządzeń mobilnych odbywa się aż 59% wszystkich transakcji zakupowych w tej grupie wiekowej. 
Warto zaznaczyć, że preferencje konsumentów ulegają zmianom. Aż 59% osób w grupie wiekowej 18-24 lat zmieniło swoje preferencje zakupowe w ciągu ostatniego roku. Zmiany te dotyczą szczególnie zwracania większej uwagi na jakość produktów (39,5%) przez najmłodszych konsumentów oraz na cenę produktu (31%) przez tych nieco starszych (25-34 lata).
Kluczowym źródłem informacji o promocjach online dla klientów w wieku 18-24 lat są media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram (64%). Z kolei 53% ci nieco starsi (25-34 lata)preferuje komunikację poprzez gazetki online.

Oszczędzanie na zakupach

Młodzi konsumenci w wieku 18-34 lat rozsądnie podchodzą do kwestii wydawania pieniędzy i wykazują troskę o swoje finanse. Niemal połowa z nich (48%) oszczędza, szukając okazji i kupując większe ilości produktów. Ponadto, 57% z nich deklaruje, że obecnie wydaje pieniądze znacznie ostrożniej niż wcześniej. W ten trend wpisuje się akcja Gwarancja najniższej ceny Allegro, dzięki której wybierając ofertę z tym oznaczeniem, konsumenci mogą być pewni, że kupują w najlepszej cenie spośród wybranych sklepów internetowych - to bowiem Allegro porównuje za nich ceny danego produktu w internecie. Co jednak jeśli znajdą ten sam produkt taniej? Nic straconego, mogą to zgłosić do Allegro, by otrzymać różnicę w cenie w postaci kuponu do wykorzystania na platformie, co więcej powiększoną o 50% jej wartości. 
Jak więc to dokładnie działa? Konsumenci mogą otrzymać zwrot, jeśli w ciągu 72 godzin od zakupu produktu na platformie znajdą tańszą ofertę wśród sklepów uwzględnionych w regulaminie akcji i zgłoszą się do Allegro. W trakcie trwania jednej edycji kampanii maksymalna łączna kwota zwrotu to aż 200 zł w postaci kuponu do wykorzystania na Allegro. Obecnie w ramach akcji dostępnych jest już ponad 600 tysięcy ofert w różnych kategoriach – od produktów codziennego użytku, poprzez artykuły modowe, motoryzacyjne, sportowe, po elektronikę, w tym produkty już od 15 zł z szacunkowym czasem dostawy do 72 godzin. Kupujący mogą więc liczyć nie tylko na tanie, ale i bezpieczne i wygodne zakupy. 

W świetle danych z naszego raportu widać, że cena i wygoda mobilnych zakupów stają się kluczowymi elementami procesu zakupowego online dla młodych konsumentów. Mamy nadzieję, że rozwiązania takie jak Gwarancja najniższej ceny, które wspierają kupujących w znalezieniu najatrakcyjniejszych ofert w prosty sposób, oszczędzając im nie tylko pieniądze, ale i czas, to właśnie rozwiązania, które pozwalają budować przewagę konkurencyjną w internecie”. 

Podkreśla Ewa Finger, Business Product Manager w Allegro


1 Badanie “Preferencje zakupowe w Internecie” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.06 – 22.06.2023 r.

Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.