Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt EN
Raport Allegro: aż 59% osób w wieku 18-24 lat zmieniło swoje preferencje zakupowe w ciągu ostatniego roku. Jak młodzi ludzie kupują online?
  • Według raportu „Preferencje zakupowe w Internecie”1, który dla Allegro przygotowało SW Research, w ciągu ostatniego miesiąca od prowadzonego badania aż 84% osób w wieku 18-24 lat dokonało zakupów online.
  • Młodzi konsumenci, zwłaszcza osoby w wieku 18-34 lat, preferują zakupy online za pomocą smartfonów, co stanowi aż 59% wszystkich zakupów online w tej grupie wiekowej.
  • Niemal połowa osób z tej samej grupy wiekowej (48%) oszczędza, szukając okazji i kupując większe ilości produktów. Akcja Gwarancja najniższej ceny Allegro może być więc dla nich pomocnym narzędziem w tych dążeniach.
Raport "Preferencje zakupowe w Internecie" przygotowany dla Allegro przez SW Research wyraźnie pokazuje, że zakupy online stały się dominującym kanałem zakupowym wśród młodych ludzi. Aż 84% osób w wieku 18-24 lat dokonało zakupów online w ciągu ostatniego miesiąca, a aż 39% osób w tej grupie wiekowej korzysta z tej formy zakupów przynajmniej raz w miesiącu.

Jak kupują młodzi Polacy?

E-commerce nie jest już tylko uzupełnieniem tradycyjnych zakupów, ale integralną częścią codziennego życia młodych konsumentów. Analizując preferencje zakupowe osób w wieku 18-34 lat można zauważyć, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy znaczenie w decyzjach zakupowych zyskały jakość (33%) oraz cena produktów (32%). Cena produktu jest też wskazywana jako najważniejszy czynnik przez 20,5% w tej grupie respondentów, szczególnie, kiedy dokonują zakupów o wartości 300-750 zł (22,6%). Istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych odgrywają również koszt i czas dostawy. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów w zakupach online są moda (58%), uroda (34%) i elektronika (33%).
Kolejne czynniki, które mogą być decydujące o przewadze konkurencyjnej firm e-commerce to dostosowanie platform zakupowych do potrzeb mobilnych użytkowników oraz zapewnienie wygodnych i responsywnych interfejsów platform sprzedażowych. Według raportu młodzi konsumenci, zwłaszcza w wieku 18-34 lat, preferują dokonywanie zakupów online za pomocą smartfonów. Z wykorzystaniem urządzeń mobilnych odbywa się aż 59% wszystkich transakcji zakupowych w tej grupie wiekowej. 
Warto zaznaczyć, że preferencje konsumentów ulegają zmianom. Aż 59% osób w grupie wiekowej 18-24 lat zmieniło swoje preferencje zakupowe w ciągu ostatniego roku. Zmiany te dotyczą szczególnie zwracania większej uwagi na jakość produktów (39,5%) przez najmłodszych konsumentów oraz na cenę produktu (31%) przez tych nieco starszych (25-34 lata).
Kluczowym źródłem informacji o promocjach online dla klientów w wieku 18-24 lat są media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram (64%). Z kolei 53% ci nieco starsi (25-34 lata)preferuje komunikację poprzez gazetki online.

Oszczędzanie na zakupach

Młodzi konsumenci w wieku 18-34 lat rozsądnie podchodzą do kwestii wydawania pieniędzy i wykazują troskę o swoje finanse. Niemal połowa z nich (48%) oszczędza, szukając okazji i kupując większe ilości produktów. Ponadto, 57% z nich deklaruje, że obecnie wydaje pieniądze znacznie ostrożniej niż wcześniej. W ten trend wpisuje się akcja Gwarancja najniższej ceny Allegro, dzięki której wybierając ofertę z tym oznaczeniem, konsumenci mogą być pewni, że kupują w najlepszej cenie spośród wybranych sklepów internetowych - to bowiem Allegro porównuje za nich ceny danego produktu w internecie. Co jednak jeśli znajdą ten sam produkt taniej? Nic straconego, mogą to zgłosić do Allegro, by otrzymać różnicę w cenie w postaci kuponu do wykorzystania na platformie, co więcej powiększoną o 50% jej wartości. 
Jak więc to dokładnie działa? Konsumenci mogą otrzymać zwrot, jeśli w ciągu 72 godzin od zakupu produktu na platformie znajdą tańszą ofertę wśród sklepów uwzględnionych w regulaminie akcji i zgłoszą się do Allegro. W trakcie trwania jednej edycji kampanii maksymalna łączna kwota zwrotu to aż 200 zł w postaci kuponu do wykorzystania na Allegro. Obecnie w ramach akcji dostępnych jest już ponad 600 tysięcy ofert w różnych kategoriach – od produktów codziennego użytku, poprzez artykuły modowe, motoryzacyjne, sportowe, po elektronikę, w tym produkty już od 15 zł z szacunkowym czasem dostawy do 72 godzin. Kupujący mogą więc liczyć nie tylko na tanie, ale i bezpieczne i wygodne zakupy. 

W świetle danych z naszego raportu widać, że cena i wygoda mobilnych zakupów stają się kluczowymi elementami procesu zakupowego online dla młodych konsumentów. Mamy nadzieję, że rozwiązania takie jak Gwarancja najniższej ceny, które wspierają kupujących w znalezieniu najatrakcyjniejszych ofert w prosty sposób, oszczędzając im nie tylko pieniądze, ale i czas, to właśnie rozwiązania, które pozwalają budować przewagę konkurencyjną w internecie”. 

Podkreśla Ewa Finger, Business Product Manager w Allegro


1 Badanie “Preferencje zakupowe w Internecie” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.06 – 22.06.2023 r.

Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.