1 Allegro uwzględniło w niniejszym komunikacie prasowym alternatywne mierniki wyników, które nie są zdefiniowane w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Definicje alternatywnych mierników wyników stosowanych przez Allegro można znaleźć w półrocznym sprawozdaniu zarządu Grupy, na stronie 13, dostępnym pod adresem https://about.allegro.eu/financial-results.
Chcemy upraszczać zakupy i sprzedaż by być ulubionym miejscem zakupów w Europie - zaczynając od naszego regionu. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że poczyniliśmy konkretne kroki w tym kierunku. Nieustannie poszerzana oferta i świetne ceny przyciągają coraz więcej konsumentów na Allegro, nawet jeśli wciąż są bardzo ostrożni jeśli chodzi o domowe budżety. Dzięki temu nieustannie rośniemy, nawet pomimo spowolnienia lub nawet spadku popytu konsumenckiego. W ciągu ostatniego roku skupialiśmy się ponadto na dyscyplinie kosztowej, co przełożyło się na znaczną poprawę marż i dodatkową gotówkę na finansowanie dalszego wzrostu. Allegro.cz, nasz nowy marketplace w Czechach, działa już pełną parą i daje czeskim konsumentom dostęp do najszerszego na rynku wyboru spośród ponad 150 milionów ofert. Zbilansowanie spadającej wartości GMV generowanej na stronach MALL i CZC zajmie trochę czasu, ale zbliżamy się do tego celu i jesteśmy przekonani, że te znane w Czechach marki będą odnosić coraz większe sukcesy jako kluczowi sprzedawcy na Allegro.cz. Będziemy bazować na naszych doświadczeniach na rynku czeskim przy otwieraniu marketplace’ów w kolejnych czterech krajach regionu w przyszłym roku”.
Roy Perticucci, Prezes Allegro
Skoncentrowanie się na kluczowych celach biznesowych i ciągły postęp w ramach naszego programu Fit to Grow pomogły nam obniżyć nakłady inwestycyjne i zwiększyć marże w drugim kwartale. Pomimo utrzymujących się słabych nastrojów wśród konsumentów w regionie, ograniczyliśmy stratę skorygowanej EBITDA Grupy MALL, a pierwsze tygodnie działania Allegro.cz dają podstawy do optymizmu jeśli chodzi o przyspieszenie wzrostu. Wpływ zeszłorocznych inicjatyw dochodowych na wskaźnik take rate w połączeniu ze świetnymi dochodami reklamowymi przełożyły się na wyższe przychody w Polsce, a wzrost skorygowanej EBITDA znacznie przekroczył oczekiwania. Duży postęp w zakresie marż i generowania gotówki zapewnił kolejny spadek dźwigni finansowej, co zamierzamy kontynuować. Allegro czyni postępy także pod kątem efektywności i generowania przepływów pieniężnych, a dzięki startom nowych marketplace’ów w regionie chcemy przyspieszyć tempo wzrostu GMV grupy w perspektywie średnioterminowej. W nadchodzących kwartałach oczekuje się poprawy sytuacji gospodarczej w większości krajów, w których działamy, więc jesteśmy przekonani, że szeroki wybór i świetne ceny sprawią, że Allegro pozostanie najlepszym miejscem do robienia zakupów - w regionie jak i poza nim”.
Jon Eastick, CFO Allegro
O Allegro
Założone w Polsce ponad 20 lat temu, Allegro prowadzi obecnie wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej, celując w pozycję platformy e-commerce pierwszego wyboru dla europejskich konsumentów. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, łącząc na swojej platformie miliony kupujących z tysiącami sprzedawców, którzy udostępniają setki milionów ofert. Będąc oparciem dla wszystkich klientów w czasie pandemii, firma ugruntowała swój status najwygodniejszej platformy zakupowej w czasach inflacji. Model marketplace Allegro opiera się głównie na umożliwianiu kupcom sprzedaży głównie nowych produktów, w szczególności w formie business-to-customer, dając europejskim konsumentom łatwy dostęp do ofert obejmujących różne kategorie, w tym elektronikę, Dom i ogród; Sport i turystyka; produkty dla dzieci; motoryzacja; Moda i obuwie; Zdrowie i uroda; Książki; Media, czy Kolekcje i sztuka.