Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Tanio, taniej, najtaniej – jak konsumenci szukają oszczędności?
  • Według raportu przygotowanego dla Allegro, porównywanie cen i wybór najtańszej oferty to najczęstszy sposób na oszczędzanie dla 65% badanych.
  • Konsumenci najczęściej ograniczają wydatki na rozrywkę (64%), elektronikę i droższe produkty (58%), a także na podróże i wypoczynek (56%).
  • Osoby, które porównują ceny produktów, najczęściej sprawdzają je online (70%). W ramach akcji “Gwarancja najniższej ceny” Allegro porównuje za nas ceny w kilkudziesięciu najpopularniejszych sklepach online i daje pewność, że na platformie można znaleźć je najtaniej.
Oszczędzanie wymaga odpowiedniej strategii. Ilu konsumentów tyle sposobów, choć niektóre z nich są bardziej popularne od innych. Raport SW Research dla Allegro pokazuje, że 77% badanych aktualnie bardziej rozważnie planuje budżet, a 61% więcej czasu niż rok temu spędza na poszukiwaniu okazji cenowych1. Najczęstszym sposobem na zaoszczędzenie podczas zakupów online jest porównywanie cen i wybór najniższej (65%). Blisko co druga osoba od czasu do czasu korzysta z promocji (45%) lub szuka dobrych okazji i kupuje większą ilość danego produktu (45%).  

Konsument chce mieć pewność najniższej ceny

Skoro wiadomo, że porównywanie cen to najczęstsza strategia na oszczędzanie, pora przyjrzeć się jej bliżej. Według raportu ponad połowa badanych deklaruje, że porównuje ceny częściej niż kiedyś i w związku z tym spędza więcej czasu na zakupach online w poszukiwaniu najlepszej oferty. Warto odnotować, że 7 na 10 badanych sprawdza ceny online, blisko połowa korzysta z porównywarek, a bezpośrednio w sklepach stacjonarnych ceny porównuje ponad ⅓ ankietowanych.
Kiedy konsumenci porównują ceny? Połowa robi to w sytuacjach, gdy produkt jest drogi, a 47% badanych wtedy kiedy sprawdza, czy promocja, z której chce skorzystać, to najtańsza możliwa opcja. Allegro wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów – dzięki oznaczeniu "Gwarancja najniższej ceny” nie ma już potrzeby poświęcania czasu na porównywanie ofert w innych sklepach, gdyż Allegro robi to za nas. Jak wskazują dane lidera e-commerce, aż 85% konsumentów zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert.
Gwarancja najniższej ceny obejmuje produkty już od 15 zł z szacunkowym czasem dostawy do 72 godzin. Warto podkreślić, że Allegro dba o doświadczenia zakupowe swoich klientów, dlatego niedawno zmieniło zasady rozliczenia w ramach tej akcji. Mogą oni liczyć na zwrot równowartości różnicy w cenie powiększonej aż o 50%, jeśli w ciągu 72 godzin od zakupu produktu na platformie znajdą tańszą ofertę wśród sklepów uwzględnionych w regulaminie akcji i zgłoszą się do Allegro2. Można otrzymać łącznie do 200 zł zwrotu w postaci kuponu do wykorzystania na platformie w trakcie trwania jednej edycji akcji. 

Promocje i specjalne okazje poszukiwane

Kolejnym sposobem na oszczędzanie, z którego chętnie korzystają respondenci to promocje i specjalne okazje. Aż 88% badanych zadeklarowało, że to czynniki, które ułatwiają zakup w Internecie. Ponadto dla 35% badanych jest to najważniejszy czynnik zakupowy. Informacji na ich temat poszukują głównie w gazetkach online (48%), aplikacjach z promocjami i kuponami (46%) i w mediach społecznościowych (41%).
Jednak promocje i okazje to nie wszystko. Niemal równie ważne są opinie innych użytkowników (82%), a dla 22% to najważniejszy czynnik. Konsumenci są też ostrożniejsi w wydawaniu pieniędzy niż rok wcześniej. Tak deklaruje 86% respondentów. Z kolei 76% odpowiedziało, że w ostatnim czasie ograniczyło wydatki. Mniej przeznaczają na rozrywkę (64%), elektronikę i droższe rzeczy (58%), a także podróże i wypoczynek (56%).
Raport wyraźnie ukazuje, że Polacy stają się coraz bardziej świadomi swoich wydatków i aktywnie poszukują sposobów na oszczędzanie. Konsumenci chcą mieć pewność, że wydają swoje pieniądze rozważnie, wybierając najlepsze możliwe oferty.

1Badanie “Preferencje zakupowe w Internecie” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.06 – 22.06.2023 r.

2Wysokość kuponu rabatowego stanowi równowartość różnicy w cenie między ceną brutto produktu zakupionego na Allegro w Ofercie z oznaczeniem „Gwarancja najniższej ceny” a ceną brutto produktu identycznego dostępną w sklepie internetowym powiększona o 50%.

Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.