Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Jak zmieniają się trendy i preferencje wśród konsumentów robiących zakupy online
  • Według badania przeprowadzonego na zlecenie Allegro, konsumenci poświęcają średnio 7 i pół godziny miesięcznie na zakupy online.
  • Ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online.
  • Ponad połowa osób, które robią zakupy na Allegro podkreśla, że oznaczenia specjalne ofert na platformie mają wpływ na ich decyzje zakupowe, w tym między innymi jest to Gwarancja najniższej ceny.
Zakupy online są niewątpliwie wygodne, ponieważ z dowolnego miejsca i o każdej porze możemy tak naprawdę wybrać to, czego w danej chwili potrzebujemy. Nic więc dziwnego, że poświęcamy na nie średnio 7,5 godziny miesięcznie. Ponadto, najwięcej osób robi zakupy raz w miesiącu (37%) i raz w tygodniu (34%). Według raportu SW Research dla Allegro średnio miesięcznie na zakupy online wydajemy 716 zł. Co czwarty badany wydaje nie więcej niż 300 zł miesięcznie, a co piąty przeznacza ponad 1000 zł. Coraz większą popularność zyskują aplikacje zakupowe, ponieważ wystarczy kilka prostych kliknięć i zamówienie jest gotowe. Potwierdzają to również preferencje wśród klientów Allegro - około połowa zakupów jest dokonywana właśnie poprzez aplikację! 

Konsument zmienny jest…

Według raportu ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online - warto podkreślić, że częściej są to kobiety (32%) niż mężczyźni (25%). Zmieniający się rynek i dynamiczna sytuacja ekonomiczna, to czynniki, które wpływają na preferencje konsumentów. Nic więc dziwnego, że najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są: cena produktu (45%), jakość produktu (30%) oraz koszty dostawy (26%). Na znaczeniu straciły zaś między innymi wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów. Biorąc pod uwagę przedziały cenowe - w przypadku produktów do 50 zł ważne są także promocje i inne okazje cenowe. W przedziale od 50 zł do 150 zł ważny jest również koszt dostawy. W przypadku droższych produktów, powyżej 150 zł konsumenci zwracają uwagę na zaufanie i opinie o wybranej platformie, a także na markę produktów.

Gwarancja najniższej ceny na Allegro

Polacy spędzają więcej czasu na poszukiwaniu i podejmowaniu decyzji zakupowych i stosują więcej sztuczek, aby zaoszczędzić pieniądze. Jak pokazują dane, kluczowym czynnikiem podczas porównywania ofert w Internecie jest cena produktu (82%). Wśród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiły zakupy na Allegro, aż 85% zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a ponad połowa podkreśla, że mają one wpływ na ich decyzje zakupowe. Jest to między innymi Gwarancja najniższej ceny, która daje klientom pewność, że na platformie znajdą najtańsze oferty w sieci. Wśród ponad 400 tysięcy ofert klienci mogą znaleźć między innymi pralki, laptopy czy słuchawki, a także tabletki do zmywarki, kawę i wiele więcej! Jak to działa? Platforma codziennie porównuje ceny setek tysięcy ofert w kilkudziesięciu najpopularniejszych sklepach internetowych, by dać pewność swoim klientom, że na Allegro znajdą je najtaniej. Jeśli w ciągu 72 godzin od zakupu produktu na Allegro kupujący znajdzie tańszą ofertę wśród sklepów, do których się porównujemy i zgłosi się do Allegro, otrzyma zwrot różnicy w cenie w postaci kuponu do wykorzystania na Allegro. Maksymalna łączna kwota takiego zwrotu podczas trwania akcji to aż 200 zł!  Więcej szczegółów znaleźć można na: https://allegro.pl/strefaokazji/gwarancja-ceny

Metodologia: Badanie “Preferencje zakupowe w Internecie” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.06 – 22.06.2023 r.

Załączniki
infografika_BPG.png
168 KB
Pobierz
BPG_zdjęcie.png
7,99 MB
Pobierz
Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.