Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Startuje 4. edycja Konkursu Edukacja Jutra – temat przewodni PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Już po raz czwarty Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju zaprasza nauczycieli i edukatorów do udziału w konkursie na scenariusz lekcji „Edukacja Jutra”. Celem tegorocznej edycji jest kreatywne kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród uczniów, nauczycieli i rodziców. Zgłoszenia można wysyłać do 11 kwietnia.

Nowoczesna edukacja w nowoczesnej odsłonie

Fundacja PFR i Centralny Dom Technologii zapraszają nauczycieli i edukatorów wszystkich etapów nauczania do udziału w 4. edycji konkursu „Edukacja Jutra”. Konkurs ma na celu promowanie najciekawszych pomysłów na lekcje online i stacjonarne. Od momentu pierwszej edycji w 2020 roku, do konkursu nadesłano łącznie 179 oryginalnych i niezwykle kreatywnych propozycji na angażujące lekcje.

W poprzednich edycjach konkursu poruszaliśmy tematy nauczania zdalnego, twórczości Stanisława Lema i cyberbezpieczeństwa. Pomysły z roku na rok zaskakiwały nas coraz bardziej. Tegoroczna tematyka związana z przedsiębiorczością, zarządzaniem i rachunkowością jest nam bardzo bliska. W CDT wspólnie z partnerem merytorycznym Allegro realizujemy cykl edukacyjny „Cyfrowa Przedsiębiorczość”, w ramach którego prowadzimy warsztaty dla młodzieży. Dlatego jesteśmy niezmiernie ciekawi, co przyniesie czwarta odsłona Konkursu. Zapraszam do udziału!

Karol Izdebski, koordynator projektu z Fundacji PFR

Biznes i zarządzanie w praktyce

W tegorocznej edycji zgłoszenia są przyjmowane w dwóch kategoriach: Ogólnej, w ramach której należy przygotować scenariusze lekcji dla uczniów szkół podstawowych i nauczania przedszkolnego oraz Biznes i Zarządzanie – zadaniem w tej kategorii jest przygotowanie scenariuszy lekcji dla uczniów szkół ponadpodstawowych. W ten sposób organizatorzy chcą zachęcić nauczycieli wszystkich etapów kształcenia do promocji swoich pomysłów na lekcje na temat przedsiębiorczości, a jednocześnie dać nauczycielom, którzy od września będą prowadzić przedmiot Biznes i zarządzanie gotowe inspiracje. 
Nowy przedmiot, nazywany w skrócie BiZ, wejdzie do szkół ponadpodstawowych od września 2023 roku i będzie przedmiotem maturalnym. Twórcy przedmiotu mają nadzieję, że w efekcie edukacji w tym obszarze młodzi ludzie będą lepiej przygotowani do wyzwań nowoczesnego rynku pracy. A wszystko to, dzięki bazowaniu na praktycznych przykładach, pracy warsztatowej i położeniu nacisku na współpracę i pracę projektową. Zachęcamy nauczycieli, aby solidnie przygotowali się do prowadzenia nowego przedmiotu i do tego czasu przetestowali różnorodne pomysły. Na pewno pomoże w tym dawka inspiracji przygotowanych przez innych nauczycieli i wzajemne wsparcie dydaktyczne.

Edukacja młodego pokolenia jest kluczowa dla rozwoju gospodarki. Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie, który wymaga od nas nieustającej nauki i ciągłego podnoszenia kompetencji. Wiedza z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektami czy finansami staje się niezbędna, aby dobrze odnaleźć się na współczesnym rynku pracy. Właśnie dlatego, Allegro od lat jest partnerem Centralnego Domu Technologii i ścieżki edukacyjnej „Cyfrowa Przedsiębiorczość”.  Konkurs  „Edukacja Jutra” to dla nas kolejny krok we współpracy, której głównym celem jest łączenie świata biznesu z nauką

Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG w Allegro

W skład Komisji konkursowej, która oceni nadesłane prace, wejdą Marta Mikliszańska – Head of Group Public Affairs & ESG w Allegro, Marek Grzywna – laureat 3. edycji Konkursu „Edukacja Jutra” i wyróżniony w Konkursie „Nauczyciel Roku” w 2022, Sebastian Zoła – członek zarządu Fundacji PFR i Zbigniew Bujak – koordynator merytoryczny i edukator Centralnego Domu Technologii. Jury, wybierając zwycięskie prace, będzie oceniać oryginalność pomysłów, metody pracy, zgodność z tematyką Konkursu oraz z podstawą programową, a także dobór pomocy dydaktycznych i adekwatność scenariusza do wieku uczniów.
Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy wypełnić formularz online oraz załączyć niezbędne materiały. Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie: Edukacja Jutra - Fundacja PFR.
Partnerem 4. edycji konkursu Edukacji Jutra jest Allegro oraz Centralny Dom Technologii. Patronat medialny nad konkursem objęła redakcja Głosu Nauczycielskiego. 
Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.