Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt EN
Startuje 4. edycja Konkursu Edukacja Jutra – temat przewodni PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Już po raz czwarty Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju zaprasza nauczycieli i edukatorów do udziału w konkursie na scenariusz lekcji „Edukacja Jutra”. Celem tegorocznej edycji jest kreatywne kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród uczniów, nauczycieli i rodziców. Zgłoszenia można wysyłać do 11 kwietnia.

Nowoczesna edukacja w nowoczesnej odsłonie

Fundacja PFR i Centralny Dom Technologii zapraszają nauczycieli i edukatorów wszystkich etapów nauczania do udziału w 4. edycji konkursu „Edukacja Jutra”. Konkurs ma na celu promowanie najciekawszych pomysłów na lekcje online i stacjonarne. Od momentu pierwszej edycji w 2020 roku, do konkursu nadesłano łącznie 179 oryginalnych i niezwykle kreatywnych propozycji na angażujące lekcje.

W poprzednich edycjach konkursu poruszaliśmy tematy nauczania zdalnego, twórczości Stanisława Lema i cyberbezpieczeństwa. Pomysły z roku na rok zaskakiwały nas coraz bardziej. Tegoroczna tematyka związana z przedsiębiorczością, zarządzaniem i rachunkowością jest nam bardzo bliska. W CDT wspólnie z partnerem merytorycznym Allegro realizujemy cykl edukacyjny „Cyfrowa Przedsiębiorczość”, w ramach którego prowadzimy warsztaty dla młodzieży. Dlatego jesteśmy niezmiernie ciekawi, co przyniesie czwarta odsłona Konkursu. Zapraszam do udziału!

Karol Izdebski, koordynator projektu z Fundacji PFR

Biznes i zarządzanie w praktyce

W tegorocznej edycji zgłoszenia są przyjmowane w dwóch kategoriach: Ogólnej, w ramach której należy przygotować scenariusze lekcji dla uczniów szkół podstawowych i nauczania przedszkolnego oraz Biznes i Zarządzanie – zadaniem w tej kategorii jest przygotowanie scenariuszy lekcji dla uczniów szkół ponadpodstawowych. W ten sposób organizatorzy chcą zachęcić nauczycieli wszystkich etapów kształcenia do promocji swoich pomysłów na lekcje na temat przedsiębiorczości, a jednocześnie dać nauczycielom, którzy od września będą prowadzić przedmiot Biznes i zarządzanie gotowe inspiracje. 
Nowy przedmiot, nazywany w skrócie BiZ, wejdzie do szkół ponadpodstawowych od września 2023 roku i będzie przedmiotem maturalnym. Twórcy przedmiotu mają nadzieję, że w efekcie edukacji w tym obszarze młodzi ludzie będą lepiej przygotowani do wyzwań nowoczesnego rynku pracy. A wszystko to, dzięki bazowaniu na praktycznych przykładach, pracy warsztatowej i położeniu nacisku na współpracę i pracę projektową. Zachęcamy nauczycieli, aby solidnie przygotowali się do prowadzenia nowego przedmiotu i do tego czasu przetestowali różnorodne pomysły. Na pewno pomoże w tym dawka inspiracji przygotowanych przez innych nauczycieli i wzajemne wsparcie dydaktyczne.

Edukacja młodego pokolenia jest kluczowa dla rozwoju gospodarki. Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie, który wymaga od nas nieustającej nauki i ciągłego podnoszenia kompetencji. Wiedza z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektami czy finansami staje się niezbędna, aby dobrze odnaleźć się na współczesnym rynku pracy. Właśnie dlatego, Allegro od lat jest partnerem Centralnego Domu Technologii i ścieżki edukacyjnej „Cyfrowa Przedsiębiorczość”.  Konkurs  „Edukacja Jutra” to dla nas kolejny krok we współpracy, której głównym celem jest łączenie świata biznesu z nauką

Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG w Allegro

W skład Komisji konkursowej, która oceni nadesłane prace, wejdą Marta Mikliszańska – Head of Group Public Affairs & ESG w Allegro, Marek Grzywna – laureat 3. edycji Konkursu „Edukacja Jutra” i wyróżniony w Konkursie „Nauczyciel Roku” w 2022, Sebastian Zoła – członek zarządu Fundacji PFR i Zbigniew Bujak – koordynator merytoryczny i edukator Centralnego Domu Technologii. Jury, wybierając zwycięskie prace, będzie oceniać oryginalność pomysłów, metody pracy, zgodność z tematyką Konkursu oraz z podstawą programową, a także dobór pomocy dydaktycznych i adekwatność scenariusza do wieku uczniów.
Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy wypełnić formularz online oraz załączyć niezbędne materiały. Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie: Edukacja Jutra - Fundacja PFR.
Partnerem 4. edycji konkursu Edukacji Jutra jest Allegro oraz Centralny Dom Technologii. Patronat medialny nad konkursem objęła redakcja Głosu Nauczycielskiego. 
Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.