Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Ilu użytkowników, tyle wersji strony głównej Allegro - platforma stawia na personalizację, by zapewnić jeszcze wygodniejsze zakupy

Blisko 42%1 wszystkich wizyt na Allegro zaczyna się na stronie głównej serwisu. Dzięki wprowadzonym właśnie aktualizacjom w jej architekturze i funkcjonowaniu, codzienne zakupy na platformie będą jeszcze prostsze i wygodniejsze. Kluczową zmianą jest podniesienie poziomu personalizacji treści, dzięki czemu oferty widoczne dla użytkowników są jeszcze lepiej dopasowane do ich oczekiwań, a konwersja ofert partnerów - wyższa.

Allegro wprowadziło zmiany, dzięki którym każdy z 13,8 miliona aktywnych kupujących będzie korzystał ze strony głównej dopasowanej do swoich indywidualnych oczekiwań. Platforma mocniej postawiła bowiem na optymalizację treści - w nowej odsłonie strony głównej znaleźć można więcej karuzel produktowych, które bazują na wcześniejszych wyszukiwaniach użytkowników i ich aktywności w serwisie. Kupujący zobaczą też inspiracje dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań i trwających kampanii promocyjnych. Co więcej, sugestie te jeszcze lepiej reprezentują szeroką selekcję produktów dostępnych w serwisie, skracając tym samym proces wyboru najlepszej oferty.
W ramach wprowadzanych zmian znacząco uproszczony został również wygląd strony głównej: ograniczono liczbę widocznych elementów oraz skupiono się na najskuteczniejszych formatach reklamowych. Zmiana ta zwiększyła przejrzystość prezentowanych treści, korzystnie wpływając na nawigację w witrynie, co potwierdziły wyniki przeprowadzonych wśród użytkowników testów.

Wprowadzone zmiany były testowane przez użytkowników na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy. Testy te potwierdziły, że odświeżona strona pozytywnie przekłada się nie tylko na kwestie estetyczne, ale również daje użytkownikom lepszy dostęp do szerokiego asortymentu produktów. Co więcej, nowa ekspozycja przekłada się też na wyższą konwersję ofert naszych partnerów. Teraz, gdy odświeżona odsłona naszej strony głównej trafiła do wszystkich użytkowników, mamy nadzieję, że sprawi ona, że ich codzienne zakupy będą jeszcze prostsze i wygodniejsze.

Kacper Dworczyk, Business Product Manager w Allegro

Zmiany w architekturze strony głównej zostały wprowadzone w marcu br. zarówno dla wersji na komputer, jak i dla strony mobilnej oraz aplikacji. Serwis zachował jednocześnie dotychczasowe funkcjonalności, w tym wszystkie dostępne wcześniej wersje językowe.

1 Allegro, odsetek wizyt rozpoczynających się na stronie głównej, średniomiesięcznie w Q3 2022 roku, dla wszystkich kanałów (desktop, wersja mobilna strony i aplikacja mobilna).

Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.