Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Trendy na rynku wydarzeń w 2022 roku

2022 - wielki powrót rozrywki

2022 to rekordowy rok pod względem liczby wydarzeń i sprzedanych biletów na eBilet. Mimo, że zakulisowo branża mierzyła się jeszcze ze skutkami pandemii w postaci zaległych, przeniesionych z czasów lock downu wydarzeń, fani rozrywki mogli w końcu bez przeszkód ruszyć na koncerty, widowiska czy wystawy. Co za tym idzie,  od 2021 roku wzrost dostępnych imprez w ofercie serwisu wyniósł aż 36%, a liczba użytkowników platformy podskoczyła o ponad 110%. W rezultacie eBilet osiągnął rekordową liczbę 3 mln sprzedanych biletów.
Klienci serwisu kupowali bilety nie tylko dla siebie lecz także dla znajomych i rodziny, o czym świadczy średnia liczba 2,3 biletu w koszyku podczas jednej transakcji. Najczęściej kupowane bilety na polskie koncerty dotyczyły Dawida Podsiadło, Sanah i Miuosha, a pośród zespołów zagranicznych równych sobie nie mieli Guns N'Roses i  Iron Maiden, których mogliśmy oglądać latem w Warszawie. W kategorii festiwali topowy okazał się powracający po trzech latach po latach Open'er Festival. Ogólny wzrost sprzedanych biletów w kategorii wydarzeń muzycznych wyniósł prawie 150% względem roku poprzedniego. Na rodzinne wyjścia z dziećmi najczęściej wybierano Psi Patrol Live: Wielki Wyścig czy widowiskowy Cirque du Soleil: Corteo. To właśnie kategoria “Rodzina” zanotowała najwyższy wzrost w sprzedaży (o 750%) w stosunku do 2021 roku. Kulturalnie wysoko uplasowała się AIDA Teatru Muzycznego ROMA, czy multisensoryczna wystawa twórczości Van Gogha, a sportowo Mistrzostwa Świata w Siatkówce (poniżej pełna lista).

Podsumowując ubiegły rok na pewno warto wspomnieć o wyzwaniach, którym stawiliśmy czoła. Duże starty, sold outy, wdrożone zmiany technologiczne, i rekordowe wyniki nie miałyby miejsca bez pracy naszego doświadczonego zespołu. W związku z nadpodażą imprez nasza ekipa eventowa przejechała ponad 100 tysięcy kilometrów, by obsłużyć na miejscu 364 wydarzenia - to oznacza, że praktycznie każdego dnia minionego roku skanowaliśmy bilety na imprezach kulturalnych i sportowych. W samym czerwcu nasz zespół wpuścił na eventy 450 tysięcy uczestników. To praktycznie tyle ile liczy populacja Gdańska! Złożyły się na to między innymi 4 koncerty stadionowe i 3 topowe festiwale tj. Open’er Festival, Orange Warsaw Festival i Pyrkon.To wymagało odpowiedniej logistyki i przygotowania personelu.

Edyta Sidwa, szefowa eBilet

rodzina.jpegwystawy.jpegkoncerty.jpegtop_wydarzenia.jpegsport.jpegfestiwale.jpegwidowiska.jpegkoncerty_pl.jpegteatr.jpeg

Na 2023 patrzymy z dużym optymizmem, zwłaszcza, że eBilet w Nowy Rok wchodzi nowym krokiem, dzięki odświeżonemu portalowi i odmienionej komunikacji wizualnej. Prognozujemy, że cały rynek urośnie nawet o 25%, głównie za sprawą ekspansji największych polskich i światowych gwiazd oraz największych festiwali. Może to jednak wiązać się ze spadkiem zainteresowania wokół mniejszych wydarzeń, które nie mają jeszcze silnie zbudowanego brandu. Będziemy także przyglądać się wpływowi TikToka na konsumowanie muzyki live i w serwisach streamingowych. 2023 pokaże, czy za sprawą tego medium na popularności zyskają jednorazowe, viralowe hity, kosztem kompletnych i jakościowych albumów.

Bartek Troński, wiceprezes eBilet

Świętując Nowy Rok i start odmienionego portalu, eBilet przygotował specjalne zniżki i akcję konkursową dla wszystkich fanów rozrywki. Codziennie od 10 do 15 stycznia użytkownicy serwisu będą mogli wziąć udział w konkursach, gdzie do zdobycia będą wejściówki na topowe wydarzenia takie jak: Orange Warsaw Festival, Pyrkon, KSW 78, Puchar Świata w skokach narciarskich w Zakopanem czy Miuosh x Zespół Śląsk - "Pieśni Współczesne" oraz vouchery eBilet. W czasie trwania akcji będzie można skorzystać także ze strefy niskich cen, w której znajdą się wybrane wydarzenia. Więcej szczegółów na stronie www poświęconej akcji.
ebilet.jpeg
Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.