Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt EN
Trendy na rynku wydarzeń w 2022 roku

2022 - wielki powrót rozrywki

2022 to rekordowy rok pod względem liczby wydarzeń i sprzedanych biletów na eBilet. Mimo, że zakulisowo branża mierzyła się jeszcze ze skutkami pandemii w postaci zaległych, przeniesionych z czasów lock downu wydarzeń, fani rozrywki mogli w końcu bez przeszkód ruszyć na koncerty, widowiska czy wystawy. Co za tym idzie,  od 2021 roku wzrost dostępnych imprez w ofercie serwisu wyniósł aż 36%, a liczba użytkowników platformy podskoczyła o ponad 110%. W rezultacie eBilet osiągnął rekordową liczbę 3 mln sprzedanych biletów.
Klienci serwisu kupowali bilety nie tylko dla siebie lecz także dla znajomych i rodziny, o czym świadczy średnia liczba 2,3 biletu w koszyku podczas jednej transakcji. Najczęściej kupowane bilety na polskie koncerty dotyczyły Dawida Podsiadło, Sanah i Miuosha, a pośród zespołów zagranicznych równych sobie nie mieli Guns N'Roses i  Iron Maiden, których mogliśmy oglądać latem w Warszawie. W kategorii festiwali topowy okazał się powracający po trzech latach po latach Open'er Festival. Ogólny wzrost sprzedanych biletów w kategorii wydarzeń muzycznych wyniósł prawie 150% względem roku poprzedniego. Na rodzinne wyjścia z dziećmi najczęściej wybierano Psi Patrol Live: Wielki Wyścig czy widowiskowy Cirque du Soleil: Corteo. To właśnie kategoria “Rodzina” zanotowała najwyższy wzrost w sprzedaży (o 750%) w stosunku do 2021 roku. Kulturalnie wysoko uplasowała się AIDA Teatru Muzycznego ROMA, czy multisensoryczna wystawa twórczości Van Gogha, a sportowo Mistrzostwa Świata w Siatkówce (poniżej pełna lista).

Podsumowując ubiegły rok na pewno warto wspomnieć o wyzwaniach, którym stawiliśmy czoła. Duże starty, sold outy, wdrożone zmiany technologiczne, i rekordowe wyniki nie miałyby miejsca bez pracy naszego doświadczonego zespołu. W związku z nadpodażą imprez nasza ekipa eventowa przejechała ponad 100 tysięcy kilometrów, by obsłużyć na miejscu 364 wydarzenia - to oznacza, że praktycznie każdego dnia minionego roku skanowaliśmy bilety na imprezach kulturalnych i sportowych. W samym czerwcu nasz zespół wpuścił na eventy 450 tysięcy uczestników. To praktycznie tyle ile liczy populacja Gdańska! Złożyły się na to między innymi 4 koncerty stadionowe i 3 topowe festiwale tj. Open’er Festival, Orange Warsaw Festival i Pyrkon.To wymagało odpowiedniej logistyki i przygotowania personelu.

Edyta Sidwa, szefowa eBilet

rodzina.jpegwystawy.jpegkoncerty.jpegtop_wydarzenia.jpegsport.jpegfestiwale.jpegwidowiska.jpegkoncerty_pl.jpegteatr.jpeg

Na 2023 patrzymy z dużym optymizmem, zwłaszcza, że eBilet w Nowy Rok wchodzi nowym krokiem, dzięki odświeżonemu portalowi i odmienionej komunikacji wizualnej. Prognozujemy, że cały rynek urośnie nawet o 25%, głównie za sprawą ekspansji największych polskich i światowych gwiazd oraz największych festiwali. Może to jednak wiązać się ze spadkiem zainteresowania wokół mniejszych wydarzeń, które nie mają jeszcze silnie zbudowanego brandu. Będziemy także przyglądać się wpływowi TikToka na konsumowanie muzyki live i w serwisach streamingowych. 2023 pokaże, czy za sprawą tego medium na popularności zyskają jednorazowe, viralowe hity, kosztem kompletnych i jakościowych albumów.

Bartek Troński, wiceprezes eBilet

Świętując Nowy Rok i start odmienionego portalu, eBilet przygotował specjalne zniżki i akcję konkursową dla wszystkich fanów rozrywki. Codziennie od 10 do 15 stycznia użytkownicy serwisu będą mogli wziąć udział w konkursach, gdzie do zdobycia będą wejściówki na topowe wydarzenia takie jak: Orange Warsaw Festival, Pyrkon, KSW 78, Puchar Świata w skokach narciarskich w Zakopanem czy Miuosh x Zespół Śląsk - "Pieśni Współczesne" oraz vouchery eBilet. W czasie trwania akcji będzie można skorzystać także ze strefy niskich cen, w której znajdą się wybrane wydarzenia. Więcej szczegółów na stronie www poświęconej akcji.
ebilet.jpeg
Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.

Kliknij „Nie zgadzam się”, jeżeli nie zgadzasz się na wykorzystywanie analitycznych plików cookies.

Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookies
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.