Strona głównaAktualnościInformacje prasowePodcastyMateriały do pobraniaKontakt EN
Fundacja Widzialni i duże marki tworzą forum dyskusji o dostępności towarów i usług

Business Accessibility Forum (BAF) to inicjatywa partnerska Fundacji Widzialni, Allegro, Microsoft Polska, Orange Polska i Santander Bank Polska. Forum będzie płaszczyzną do dyskusji i wymiany doświadczeń, aby lepiej odpowiedzieć na zobowiązania wynikające z Europejskiego Aktu o Dostępności.

Do czerwca 2022 r. Polska zobowiązana jest do opracowania i przyjęcia nowych przepisów dotyczących dostępności towarów i usług podmiotów komercyjnych, nakładanych na wszystkie kraje członkowskie UE przez Europejski Akt o Dostępności (European Accessibility Act - EAA). Rozszerza on obowiązki dostosowania produktów i usług do standardów dostępności na wiele obszarów biznesowych, takich jak: bankowość, transport, telekomunikacja, handel elektroniczny, usługi audiowizualne, e-książki, łączność alarmowa, system nadzoru rynku i obszar cyfrowy.
Celem BAF jest współpraca i wzajemna inspiracja w wypracowywaniu i promowaniu najlepszych standardów oraz dobrych praktyk w dostępie do usług oferowanych za pośrednictwem Internetu dla osób z indywidualnymi potrzebami, w tym także edukacja w tym zakresie. Tym bardziej, że oprócz organizacji założycielskich wśród członków BAF znajdą się także liderzy różnych sektorów rynkowych, objętych EAA.
„Wdrożenie nowych przepisów dotyczących dostępności to wielkie wyzwanie dla biznesu, ale również dla legislatorów. W ramach BAF chcemy doprowadzić do sytuacji win-win, aby na dostępności skorzystali wszyscy. Z jednej strony biznes dostosowując swoje towary i usługi, powiększa liczbę klientów, do których może dotrzeć, z drugiej strony klienci otrzymują bardziej dostępne produkty”, mówi Artur Marcinkowski, Przewodniczący Rady Fundacji Widzialni
„Naszą intencją jest, aby BAF był miejscem wzajemnego uczenia się dostępności, tak aby lepiej realizować przesłanie, że dostępność jest prawem człowieka do swobodnego i wolnego od barier dostępu”, dodaje Marcinkowski.

Dostępność jest bardzo ważna dla Allegro, dlatego staramy się, projektować nasze usługi tak, aby były dostępne dla każdego i na każdym etapie procesu zakupowego — począwszy od samej platformy internetowej, a skończywszy na łatwym dojeździe do automatów paczkowych. Głęboko wierzymy, że powstanie Business Accessibility Forum pomoże dalej podnosić standardy dostępności usług cyfrowych w Polsce, a także stworzy kolejną przestrzeń do współpracy firm i organizacji na rzecz niwelowania barier oraz rozwijania dostępnych produktów"

mówi Aleksandra Sroka-Krzyżak, Strategy Director / Chief of Staff w Allegro.

„Od zawsze jestem zwolenniczką i propagatorką idei Diversity and Inclusion (nie tylko) w biznesie. Doświadczenie nauczyło mnie ważnej rzeczy - otwarcie się na różnorodność wymaga skoncentrowania uwagi na dostępności. Wierzę, że stworzenie bardziej inkluzywnego społeczeństwa jest też zadaniem biznesu. To my mamy potencjał by kreować miejsca pracy, produkty, usługi, które zmienią życie osób dziś wykluczanych. Chcę, aby Business Acessibility Forum było platformą wymiany pomysłów i najlepszych praktyk w zakresie dostępności dla świata biznesu. Byśmy wykorzystali nadchodzącą regulację kreatywnie i inspirowali się wzajemnie do budowania lepszej przestrzeni do życia dla wszystkich” – wskazuje Dominika Bettman, Dyrektor Generalna Microsoft Polska,
„Jednym z ważnych zadań w zakresie integracji cyfrowej, która jest częścią strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska jest odpowiedź na potrzeby klientów z niepełnosprawnościami i osób starszych. Poprzez współpracę z organizacjami społecznymi uczymy się, jak najlepiej dostosować nasze usługi, ofertę oraz komunikację dla klientów o szczególnych potrzebach” – Anna Kowalik-Mizgalska, Dyrektorka CSR, Analiz i Wydarzeń, Orange Polska.
Aktualnie BAF pracuje nad narzędziem BAFORUM do badania dostępności w organizacji. Jest to ankieta, zawierająca pytania dotyczące dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Ambicją BAF jest, aby było to odpowiednie narzędzie dla każdej organizacji zainteresowanej wdrożeniem dostępności i przygotowaniem się do wdrożenia EAA.

Więcej o nowej inicjatywie BAF.

Fundacja Widzialni (www.widzialni.eu) już od ponad 20 lat zajmuje się przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu i społecznemu. Głównym celem Widzialnych jest umożliwienie wszystkim obywatelom swobodnego dostępu do zasobów internetowych niezależnie od ich wieku, niepełnosprawności, zamożności, sprzętu i oprogramowania. Fundacja od samego początku swojej działalności, kieruje uwagę opinii publicznej, administracji i biznesu na problem dostępności stron internetowych, aplikacji mobilnych i dokumentów cyfrowych dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.

Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Cofnij
Skonfiguruj zgody
Używamy plików cookie i technologii pokrewnych (zwane dalej: „plikami cookies”) , aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony oraz przetwarzać informacje analityczne.
Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny.
Wykorzystywanie niezbędnych plików cookies (zawsze aktywne)
Pliki cookie konieczne do prawidłowego działania strony. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Wykorzystywane są również do przeprowadzania ankiet.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie Allegro. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.