Wartość brutto towarów sprzedanych za pośrednictwem Allegro w pierwszym kwartale wzrosła o 12,8% r/r, i była napędzana m.in. wzrostem średniego GMV wśród aktywnych kupujących o 14,2% r/r. Poprzeczka w zakresie danych porównawczych została ustawiona stosunkowo wysoko z uwagi na ubiegłoroczne ograniczenia wprowadzone w ramach lockdownów jak i inwazję Rosji na Ukrainę. Dalsza poprawa w zakresie liczby ofert, cen i wygody robienia zakupów, czyli kluczowych czynników, które wpływają na ogólne doświadczenie zakupowe, pomogły Allegro osiągnąć najlepszy w swojej klasie wskaźnik jakości obsługi rNPS (relational Net Promoter Score) na poziomie 81. Dzięki dodatkowym inicjatywom w zakresie monetyzacji marża Skorygowanej EBITDA polepszyła się po styczniowym minimum. Ciągła koncentracja na potrzebach konsumentów daje wymierne rezultaty, czego przykładem jest Allegro Pay, usługa typu „kup teraz, zapłać później”, która cieszy się coraz większym uznaniem użytkowników. Prostota i bezpieczeństwo Allegro Pay przełożyły się na wzrost wartości pożyczek udzielonych za jego pośrednictwem o ponad 400% do kwoty 965 mln PLN, a także na wzrost NPS do poziomu 94 w pierwszym kwartale roku. Allegro Smart! - które jest już synonimem wygodnych i niedrogich zakupów, a także niezaprzeczalnym wzorcem rynkowym - również kontynuuje swój rozwój, świadcząc za tym, jak produkty i usługi Allegro wzajemnie się wzmacniają, zwiększając swoją atrakcyjność i wygodę.