Strona głównaAktualnościInformacje prasoweArchiwumPodcastyMateriały do pobrania EN
Allegro startuje z nową usługą logistyczną dla sprzedawców
  • One Fulfillment by Allegro to kompleksowa usługa dla sprzedających, obejmująca przechowywanie, pakowanie i dostawę towarów, a także obsługę klienta podczas całego procesu dostawy.
  • Do programu pilotażowego zostało zaproszonych kilkadziesiąt firm prowadzących sprzedaż na Allegro. Szersze grono sprzedawców będzie miało szansę przystąpić do usługi już w pierwszym kwartale przyszłego roku.
  • Dystrybucja produktów zakupionych na Allegro z jednego centrum logistycznego pozwoli jeszcze bardziej skrócić czas dostawy, zapewnić wysoki poziom obsługi klienta oraz ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.
  • Sprzedawcy będą mogli skupić się na podnoszeniu atrakcyjności swoich ofert oraz zyskają przewagę konkurencyjną, zaś klienci otrzymają swoje zakupy jeszcze szybciej.
  • W nowym centrum logistycznym Allegro zatrudnienie znajdzie 1200 osób.
Najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, zgodnie z zapowiedziami, uruchamia nową usługę logistyczną - One Fulfillment by Allegro. Sprzedawcy, którzy zdecydują się z niej skorzystać  będą mogli zaoferować swoim klientom nie tylko szeroki wybór metod dostawy w atrakcyjnych, wynegocjowanych przez Allegro cenach, ale przede wszystkim zapewnią im dostawę przesyłki już następnego dnia po zakupie lub nawet tego samego dnia.

Dzięki usłudze One Fulfillment planujemy jeszcze bardziej skrócić czasy dostaw, obniżyć koszty i poprawić przewidywalność dla klientów. Klienci docelowo będą mogli także dokonać zakupu od wielu sprzedawców z jednego centrum magazynowego, a zamówienie zostanie wysłane jedną paczką, co jest zarówno bardziej ekonomiczne jak i ekologiczne. Tym samym sprzedawcy będą mogli podnieść atrakcyjność swoich ofert i istotnie zwiększyć sprzedaż. Nowa usługa pozwoli im przeznaczyć czas i zasoby - poświęcane dotychczas na logistykę - na to, co najważniejsze, czyli pozyskiwanie atrakcyjnych produktów, ich dobrą prezentację na platformie i profesjonalną obsługę klienta. Sprzedawcy utrzymają wysoką jakość dostaw nawet podczas szczytów sprzedażowych i nie będą musieli sami inwestować w profesjonalne magazyny oraz ich wyposażenie.

Grzegorz Czapski, Business Development Officer w Allegro

Obecnie już ponad 80% zamówień składanych na Allegro dociera do klientów w ciągu 1-2 dni i czasy dostaw dynamicznie przyspieszają. Platforma nie ustaje w staraniach, by wspierać ten trend poprzez szereg inicjatyw motywujących sprzedawców i firmy logistyczne do poprawy czasów dostaw, w tym poprzez rozwój oferty własnych innowacyjnych rozwiązań logistycznych. W maju uruchomione zostały pierwsze Allegro Punkty w sieci Kolporter, a do końca roku klienci będą mogli skorzystać z jeszcze większej liczby  atrakcyjnych lokalizacji, w których mogą nadawać i odbierać przesyłki z Allegro. Równocześnie platforma “sadzi” sieć nowoczesnych zielonych automatów paczkowych, z których pierwsi klienci skorzystają jeszcze jesienią bieżącego roku. Nowe usługi logistyczne oraz metody dostawy od Allegro jeszcze bardziej usprawnią proces dostarczania zakupów klientom.
Aspekt ekologiczny nowej usługi One Fulfillment by Allegro ma ogromne znaczenie dla  platformy, na której sprzedaż prowadzi 125 tys. profesjonalnych sprzedawców. W procesie pakowania Allegro korzysta tylko z materiałów przyjaznych środowisku - certyfikowanych opakowań, papierowych taśm i wypełniaczy, a także wdraża procesy mające na celu zminimalizowanie odpadów. Dzięki nadawaniu przesyłek z jednego miejsca Allegro realizuje też Cele Zrównoważonego Rozwoju zawarte w strategii firmy na lata 2020-2023,  wpływając na zmniejszenie śladu węglowego.
Allegro uruchamia swoja usługę logistyczną w A2 Warsaw Park, gdzie dysponuje powierzchnią 36 500 m2. Niemal 2 800 m2 stanowią biura i przestrzeń wypoczynku dla pracowników. Docelowo łączna powierzchnia operacyjna Magazynu Allegro z systemem wewnętrznych antresol wyniesie 65 300 m2.
W nowym magazynie Allegro do końca 2022 roku zatrudnienie znajdzie docelowo 1200 pracowników. Dbając o jak najwyższy poziom bezpieczeństwa, Allegro zapewniło w obiekcie właściwie rozplanowane i duże przestrzenie, co umożliwia zachowanie odpowiedniego dystansu w czasie pandemii COVID-19. Z tego też względu połączyliśmy odpowiednie zarządzanie zmianami pomiędzy zespołami z zapewnieniem wszelkich rekomendowanych środków bezpieczeństwa zgodnie z najlepszymi wzorcami.